• Starstruck

Dermondord lotion vs babyolja?

så jag har provat ett antal lotions och allt vad det är för mina speciellt torra ben. på salongerna rekommederas INTE de kommersiella märkena som Dove,Vaseline och allt annat som säljs ute i butikerna. SÅ jag fick prova Dermanord ekologiska lotion som jag tycker e ok..och ska vara ra för huden. men fick för mig att även prova Jonssons Babyolja med aloe vera efter duschen och tycker min hud blir jättefin och len och återfuktad(som upplevs)...MIN FRÅGA: hur bra e den här babyoljan att använda på huden? logiskt så bör den vara bra eftersom den används på bebisar...men man vet aldrig? finns det några hudexperter här som kan besvara detta?

vilken är er favoritkropssprodukt(som inte kostar skjortan)?

• Svar på tråden Dermondord lotion vs babyolja?
  • MV85

Mitt favorittips när det kommer till torr hud är vanlig babyolja du köper i mataffären i barnhyllan när du är nyduschad - utan att handdukstorka först!
    Sen använder du matolja eller olivolja på benen en eller ett par gånger i veckan.. Smörj in när du inte ska göra nått o kan gå med benen bara ett tag... Sen är det bara o vänta nån timma eller två o tvätta av benen.

Det är det enda som hjälpt min mor.. Hon har så torra ben att hon spricker i huden på skenbenen, men detta hjälper.. o billigt är det oxå!

Sen som komplement använder hon the bodyshops bodybutter.. Finns för extra torr hud, vet inte vilken av sorterna det är men bara att fråga där...

• justagirl

Jag går efter devisen att allt som inte innehåller en massa kemikalier borde vara bra för huden. Alltså inga parabener, konserveringsmedel och skit.Använder Eco cosmetics hudvårdsprodkter om jag tycker är bra och inte alltför dyra. Köper på hildur.se!

• passionsblomman

Jag brukar köpa sådan olja som är avsedd att tvätta sig med i dushen (babyolja, finns för eksem och så också) Och sedan smörja med hudcreme för extremt torr hud från apoteket.Fenuril har jag för mig att den heter. Eller om jag lyxar med BodyShops body butter. Då gillar jag Mango.
    Jag har problem med torr hud precis över hela kroppen så jag måste vara jättenoga. Babyolja är ju jättebra!

• Babajaga

Eucerin lotion från apoteket är en produkt som jag alltid återkommer till. Den går in fort och håller huden fuktig läääänge.

Svar på tråden Dermondord lotion vs babyolja?