• Sörön10

    Save the date?

    Vad tycker ni om det här med save the date-utskick?

    Jag är lite sugen på att skicka ut för att så många som möjligt som är intresserade ska kunna få en chans att planera in etc! =)

    Jag anser alltså inte att vi paxar en dag i deras liv, utan att de ska kunna planera in om de vill! =)

  • Svar på tråden Save the date?
  • 20080719

    jag tycker det är onödigt. du skickar ändå ut inbjudan god tid föra bröllopet?!

  • Moniqe1979

    hoppade över save the date och skickade inbjudningarna farligt tidigt men vi hade ju allt "klart redan" med lokal vigselförättare catering band osv så. gifter oss 13e juni inbjudningarna har varit ute ett par veckor

  • Fru Indosaurie

    hur långt i förväg har ni tänkt skicka save the date?

  • Sörön10

    Min sambo vill helst skicka dem igår, men jag försöker stoppa honom lite!
    vi har tänkt gifta oss nästa år i augusti så jag tänkte väl ev. att man kunde skicka dem det datumet.. (har fått en sååå himla bra idé på hur de ska se ut!)

    men jag vet inte! jag vill gifta mig nu!!

  • DCL

    vi ska ha save the date-kort också, dels har vi gäster från andra länder och dels så gifter vi oss nära jul. tänkte att då kanske det är bra att få veta sånt här i god tid.

  • Morticia

    Vi struntar i det. Vi vill komma med nyheten i och med ett vackert inbjudningskort, och ingen förvarning ...

  • tågjäntan

    Vi ringde runt till familj och vänner för vi tänkte att det kommer ta en liten stund innan inbjudningarna blir klara. Fast då (2,5 år sedan) hade jag ingen aning om att det fanns något som kallades save the date .
    Jag tror ju att de flesta som bjuds in till ett bröllop vill vara med och ju tidigare man får veta desto mer praktiskt. Sedan finns det ju de som tycker att det är en del i det hela att det ska vara sååå hemligt tills inbjudan kommer.
    Vi är alla olika. Jag tror absolut man kan göra det, utan att göra för stor sak av det.

  • miamedknuff

    Vi skickade ut våra save-the-date i februari och vi gifter oss den 5 september. Våra inbjudningar går sedan ut i junimånad (som det känns nu i varje fall)

  • omtanke

    Idén med ett save the date är toppen, om man behöver köpa sig mer tid med iorningställandet av inbjudningskorten! Vi skickade det som sms och det funkade hur bra som helst. Dessutom fick vi många trevliga svar direkt!

    /Jennie

  • Jämtlandstaus

    vi skickade ut save the date i februari till vårt bröllop i slutet av september. en anledning var för att det var i en annan stad, och då kan folk kanske spara lite extra för resa och sånt om de kan boka tidigt.

  • voj

    Vi kommer gifta oss i juni 2010 (helgen innan midsommar) och funderar på detta med Save the date. Dels är det semestertider men sen ryktas det ju om prinsessbröllop samma datum. Vet dock inte riktigt vad som ska skrivas och när man ska skicka ut dom. De flesta vet redan om att vi bestämt datum men det känns som en bra ide att skicka ut också.

  • ozita

    Vi gjorde visitkorts-stora kylskåpsmagneter som save-the-date. Finns på www.vistaprint.se Vi gifter oss 5 september och skickade ut magneterna i februari. Inbjudningarna kommer vi nog skicka i maj. Vi fick väldigt positiv respons på magneterna och det är ju alltid kul!

  • Juli 2010

    Vi kommer skicka ut save-the-date kort nu under mitten på april.

    Vi kommer gifta oss den 10 juli 2010 och känner att det kan vara bra att skicka ut save-the-date kort i god tid i förväg eftersom det är under semestertider (och vissa kan faktiskt planera nästa års semester redan, eller ganska snart).

    För oss är save-the-date kort även ett utmärkt tillfälle att göra hela bröllopet officiellt så vi slipper smyga med den glada nyheten.

Svar på tråden Save the date?