• Sååå lurade

Var kan jag hitta lösa strassspännen?

Jag har kommit på att jag vill sätta till en liten detalj på min brudklänningklänning. Ett svart band under bysten, men hag vill fästa det under busten med ett blingspänne. Har ni några förslag på vart jag kan köpa det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-09 09:30
    Ett i silver går också bra, men det bör inte vara större än 2*2cm

• Svar på tråden Var kan jag hitta lösa strassspännen?
  • Kirsto

Jag har sett på flera sybehörsbutiker i Stockholm. Råkar du bo här möjligen?

• Sååå lurade

Nej tyvärr men om du nämna någon så bor min bästa kompis där, kanske kan skicka henne?

• Sååå lurade

sant men jag vill ha ett sånt som ett satinband glider igenom ungefär som ett skärp, bandet ska alltså synas i själva spännet.

• Kirsto

Det finns en tygaffär på Hornsgatan (mellan Zinkensdamm och Mariatorget) som har en tavla med strassgrejor vid kassan. Jag är inte säker på namnet, men det står TYG (eller möjligen tyger) på en skylt utanför. Sedan tror jag också att Ohlssons tyger på Sveavägen (vid Hötorget) har på nedervåningen. Håller tummarna för att det löser sig för dig! Förresten, den här sidan finns ju också! Har inte beställt där själv, men har hört om folk som är nöjda och frakten var inte farlig. www.ribbonoasis.co.uk/index.php

• Princess4aDay

Kika in på pysselbutiker, har sett sådanna spännen där. Kostar ca 70kr om jag inte minns fel.

• Emmas syster

sytillbehörsbutiker

Knapp Karlsson i göteborg har massor med liknande saker

Svar på tråden Var kan jag hitta lösa strassspännen?