• Solros 2009

    Praktisk information

    Skulle behöva er hjälp med vad ni tagit med i er eventuella "praktisk information".

    Klädsel, ev matöverkänslighet, vägbeskrivning, övernattningsmöjlighet osv....

  • Svar på tråden Praktisk information
  • DanKat

    Ev. länk till bröllopshemsida (och lösenord om ni t.ex. har lösenordsskyddad önskelista här på BT)

  • Morticia

    Förklaring om vad O.S.A innebär. (= obligatoriskt svar)

    Vägbeskrivning.

    Transportinfo

    Info om logi

    Allergi

    Barn

    Önskelista

    Klädkod. Vad det innebär och vilka avsteg som är ok.

    Alkohol. Om tillåtet och vad serveras i baren samt pris.

    Tal och telegram. Vem som är ansvarig.

  • lingon82

    Vi fick en inbjudan precis där man hade skrivit ett par rader om vigsellokalen. Det var trevligt, tycker jag.

  • Mammilon

    Jag skickade iväg inbjudningarna igår och det blev ganska mycket info känns det som, men egentligen var det bara info om temat, namn och kontakt till värdar, toastmasters och presentansvarig samt övernattningsidéer, karta och OSA-datum. Hade jag skrivit mer hade det känts som en informations-broschyr, inte en inbjudan.

  • carolaj83

    vi kommer skriva

    info om transport
    övernattningsallternativ
    mat allergier/vegetarianer
    att inga perfymer får förekomma då vi har doftallergiker
    att det kommer finnas barnvakter
    att det kommer finnas bar till självkostnadspris

    och namn o nr till toastmastern

  • Klarabella

    Ett litet förtydligande (som eg säkert är överflödigt..) OSA BETYDER ju inte "obligatoriskt svar" utan "om svar anhålles". Om man vill vara extra tydlig med att alla ska svara (eftersom vissa verkar tolka "osa" som att man bara behöver svara om man ska komma) så kan man ju kanske skriva "vi vill veta om ni kan komma eller inte senast den...."

    Bara ett litet förslag

  • Morticia

    O.S.A. betyder ju, som Du mycket riktigt skriver "Om Svar Anhålles". Detta innebär förstås inte "obligatoriskt" i ordets rätta bemärkelse utan snarare att svar förväntas. Fel ordval från min sida, men i stort sett rätt ändå, eftersom gästen faktiskt ska svara vid ett O.S.A.


    Klarabella skrev 2009-03-10 08:36:00 följande:
    Ett litet förtydligande (som eg säkert är överflödigt..) OSA BETYDER ju inte "obligatoriskt svar" utan "om svar anhålles". Om man vill vara extra tydlig med att alla ska svara (eftersom vissa verkar tolka "osa" som att man bara behöver svara om man ska komma) så kan man ju kanske skriva "vi vill veta om ni kan komma eller inte senast den...."Bara ett litet förslag
  • saraodanne

    Vi la adressen till en hemsida på inbjudan, sen på hemsidan får gästerna information om vägbeskrivning till kyrkan och lokalen samt önskelistan. När de ringer och anmäler sig till våra föräldrar ska de säga till om de behöver barnstol, är allergiska eller ska hålla tal/spexa. Sen får våra värdar de listorna så att de håller reda på alla detaljer. Det upplägget funkade bäst för oss! :)

Svar på tråden Praktisk information