• stolt trebarnsmamma

Bröstförstoring

Hej

Jag undrar om det är någon som är nervös inför vad jobbarkompisar och andra ska reagera efter man har förstorat brösten. Jag har fött tre barn och har inga bröst kvar alls och ska operera mig den 31 mars, men är hemskt nervös. Hur länge va ni hemma från jobbet efetr operationen?
    Hoppas någon vill svara.

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Leeeloo

Hej, jag har själv inte gjort någon men min bästa kompis har. Hon mådde väldigt bra efter sin och jag tror inte att hon var borta längre än några dagar. max 1 vecka. Hon hade heller aldrig någon komplikation.

• Tooticki

stolt trebarnsmamma skrev 2009-03-10 12:24:40 följande:

HejJag undrar om det är någon som är nervös inför vad jobbarkompisar och andra ska reagera efter man har förstorat brösten.
    Ska du göra dem mycket större än vad de var från början eller kommer du återställa din gamla storlek?
  • stolt trebarnsmamma

Nej Jag skulle vilja hamna på en c kupa. Hade en b innan så lite större blir dom nog ändå.
    Men vill att t´det ska se så naturligt ut som möjligt.

• Tooticki

stolt trebarnsmamma skrev 2009-03-10 13:27:39 följande:

Nej Jag skulle vilja hamna på en c kupa. Hade en b innan så lite större blir dom nog ändå.Men vill att t´det ska se så naturligt ut som möjligt.
    Ja, då finns ju risken att folk kommer lägga märke till dem. Min personliga uppfattning är att bröst med inlägg oftast uppfattas som större än naturliga bröst, därför kan det vara bra att fundera extra noga på storleken. Vem vet, idag kanske du skulle vara nöjd med en b-kupa.
  • Jasminaa

Ingen kommer reagera konstigt mot dig om dom inte vet. Jag har inte berättat för någon och ingen har märkt nått eftersom jag alltid hade vadderad bh på mig före operationen. jag har inte urringat nu heller så ingen har märkt nått, dom har ju sagt att brösten har växt mina närmast då fast då skyllde jag på min viktuppgång och att jag e sen i purberteten. Lycka till

• stolt trebarnsmamma

Tack! Man vet ju att folk har fördomar och vill inte bli dömd pga av att man har opererat brösten. Men jag kommer inte springa runt i urringat vill bara kunna fylla ut en bh. Känna sig lite mer kvinnlig.

• Jasminaa

ja det va ju därför jag valde att inte berättade vill inte att folk ska snacka och jag e bosnier och det folket det sanckar bara skit ska jag säga.

• stolt trebarnsmamma

Ha ha ha Okej då ska jag inte berätta för mina bosniska arbetskamrater iallafall.

• Jasminaa

haha nej gö inte det, fast dom gillar mest att snacka skit om varandra bosnier om bosnier.

• flowerrose

Jag tror att en veckas sjukskrivning är minimum... sen beror det på vad man jobbar med. Har man väldigt tunga lyft är det längre.

Jag har just vaknat efter min första natt hemma i egen säng efter operationen och har ont fortfarande... Hoppas att det släpper till eftermiddagen då barnen kommer hem...

• stolt trebarnsmamma

Åh stackare: Hoppas att det känns bättre i eftermiddag! Gick operationen bra? Håller tummarna för dig att smärtan försvinner snart.

• flowerrose

Tack, idag är det mycket bättre, kan använda mina bröstmuskler lite grann nu, dvs sätta mig upp och lägga mig ned i sängen. Har inte lika ont längre heller, det går sakta framåt. Nu är det mest sportbh'n som trycker mot ärren som inte är så skönt. Måste försöka tänka ut något där.

Lycka till själv!

Svar på tråden Bröstförstoring