• 4ever2

Bra hotell i Paris?

Hej

Vi funderar på att åka till Paris på bröllopsresa, och skulle vilja ha tag på ett bra hotell. Vi hade tänkt stanna söndag till torsdag under hösten och jag tycker 10 000 kr är max för boende för oss båda under dessa dagar. Någon som varit där och har tips på ett trevligt ställe med bra service?

• Svar på tråden Bra hotell i Paris?
  • elsi

George V men det är nog jätte dyrt,
    Det skulle bli en riktig bröllops upplevelse.
    En "once in a lifetime experience"
    Min m2b har också pratat om det.. vi få se

• Toblerone

Vi skulle också åka dit men nu blir resan uppskjuten.. Hittade 2 hotell som en vän som bor i Paris sa låg i bra områden, hon sa att gränsen mellan att hamna i de bra områdena i stan och de sämre med neonskyltade nattklubbar och prostituerade var hårfin..
    Här är de 2 jag hittade:

www.hotels-paris.fr/en/hotel/FP-Turenne-Le-Marais.htm

Det andra är: www.paris-hotel-choiseul-opera.com/

Här kan du söka: www.hotels-paris.fr/en/

• didis

www.hotels-paris.fr/en/hotel/Honotel-Opera-St-Georges.htm

bodde vi på när vi tågluffade förra sommaren. Inte lyxigt direkt, mer budget men med bra läge, vi promenerade till Louvren, Sacre Coeur etc etc. Barnen var med så vi gick inte på Moulin Rouge, det låg också i närheten och massor med små, fina restauranger (vet inte om jag är så sugen på MR ändå...).

Kanske mer ett tips för turisten än för smekmånaden dock

• CoA2010

Ett annat tips på bra hemsida där man kan kolla hotell är www.booking.com Det finns ett litet, ganska välkänt hotell i Paris som heter Hotel Amour. Ska vara ganska designat och "hippt", men kanske inte exakt det ni letar efter för er bröllopsresa... Tyvärr finns det inte så mycket bilder på Internet.

• Söderbruden

Hotel Normandy kan jag varmt rekommendera, ligger jättebra precis bredvid Louvren.

• 4ever2

Tack för alla hotelltips, verkar vara jättefina ställen, dessa har jag inte sett förut när jag letat. Ska jämföra dem lite så får vi se. Fortsätt gärna tipsa!

Svar på tråden Bra hotell i Paris?