• paulaner

Skor??!

Hej!

Är det någon som har koll på ifall "kedjorna" får in vad man kan kalla för traditionella brudskor? Alltså vitt siden eller liknande. Har kollat runt lite nu på Scorett, Bianco, Din Sko etc, men det verkar inte ha kommit in något.

Någon som vet om de BRUKAR få in liknande när det närmar sig examen, student osv...?

• Svar på tråden Skor??!
  • Kajsalisan

Dessa skor säljs väl vanligtvis i brudbutiker. Har mej till minnes inte sett något sådant utbud i någon av kedjorna. :(
    Däremot får de ju in mängder med mindre traditionella brudskor. =)

• Snufflan

Jag har köpt mina skor på DinSko, köpte dom förra våren så har du tur så kan dom få in nu i vår oxå. Finns bild i mitt galleri på dom.

• Linadesign

Kan man ha strumpbyxor till sandaletter, eller ser det fult ut? Tror ni man kommer behöva strumpbyxor i början av september?

• Milla84

Lina: Kan du inte ha såna strumpbyxor utan fot på? Eller det kanske är just fötterna du vill täcka?

• Linadesign

Hmmm, det var en bra idé. Har knappt sett såna där. Har de öppna tår? Jag har iof inte köpt skor än, så jag vet inte om det blir sandaletter. Men har sett ett par fina.

• Luucie
    Linadesign skrev 2009-03-11 19:40:40 följande:
    Kan man ha strumpbyxor till sandaletter, eller ser det fult ut? Tror ni man kommer behöva strumpbyxor i början av september?
    Tror inte du behöver oroa dig för att frysa...men det beror ju förstås lite på vad du ska ha för klänning? Stor kjol=varmt som f-n.

Jag har inte sett "klassiska" brudskor på någon av de butiker du nämner. Precis som Kajsalisan säger misstänker jag att du får vända dig till brudbutiker för att hitta såna..
  • paulaner

Ok, men om de inte är hel-ultra-klassiska då?? Bara vita snygga, eller ivory, med hög klack och kanske någon dekoration. Rosett eller ett spänne på?? Det boooorde väl ändå komma in? Men jag vet inte om jag vågar ha is i magen och vänta...

• Kajsalisan

Jag har sett jättefina skor i ivory/champangefärg på euroskor, sandalettliknande med en ros på. I något satinliknande material.

• Achintya

jag köpte mina skor på jerns. Vita hush puppies. De är dock inte traditionella brudskor, men kanske nån brud här inne tycker om dem lika mkt som jag, så jag tipsar ändå.

www.hushpuppies.se/SE/Catalog/Women/2/06243301.01.37.html

Väldigt söta och jättesköna. Stabil klack så man orkar ha dem hela dagen. Tror klacken är runt 7 cm så inte jättehöga.

• Vid havet

Jag har köpt ett par vita på Vagabond för ngra veckor sen. I skinn och med kilklack. Inte det jag egentligen vill ha, jag älskar högklackat, men det funkar inte med smal hög klack där vi ska vara. Dessa är ok, sköna och antagligen kommer ingen att se särskilt mycket av dem ändå.

• Lillkotten

Det är ju alltid en chansning att vänta eftersom det är lång leveranstid på brudskor om man ångrar sig, men det beror ju på vad man har för nödlösningar i reserv dock. Jag beställde riktiga brudskor 30/12 2008, 6 veckors leveranstid sa dom men det slutade med 8veckor. Jag hann i alla fall få dem i tid för att prova ut längden på klänningen och få den uppsydd utifrån rätt klackhöjd.... Min reservplan var annars ett par vita sandaletter från förra sommaren.

• lundgren

kajsalisa:
    vet vilka du menar på eurosko- dom ä superfina
    såg även ett par på dna i samma satinliknande mterial, champagnefärgade med korsade band vid tårna

• Sonja68

Jag köpte mina på Eurosko, vita sandaletter, visserligen inte siden men vita, blanka. Se mitt galleri. De champagnefärgade med ros var HELT underbara, men passade tyvärr inte med de färger vi hade tänkt oss.

Ang. strumpbyxor så tänkte jag ha tunna, vita i mina sandaletter, ser det dumt ut månntro?? Mitt bröllop är om två veckor och här ligger snö kvar.

Svar på tråden Skor??!