• Mois81

    Tips på bra inbjudningstext

    Hej hej! Ja behöver eran hjälp.. hur skall man skriva i inbjudan. Jag har en önskan om att det skall vara lite roligt men ändå inte för överdrivet.
    Tips ? Blir glad för alla..

  • Svar på tråden Tips på bra inbjudningstext
  • omtanke

    Så här kommer vi att skriva, inte så högtravande, men ändå tydligt:

    Vi gifter oss den 18 juli 2009 klockan 15.00 i Örberga kyrka.

    Därefter bjuder vi på bröllopsmiddag och fest på Borghamns vandrarhem.

    /Jennie

  • fridolina82

    Hej. Vi skickade en inbjudan som var en 1/3 av en A4. På sidan som gästerna såg först stod det bara "Äntligen..." stort över hela sidan och när de sen vände på inbjudan stod det "...blir det av! Den 27 juni gifter vi oss och vi skulle vilja att du/ni kommer och firar det med oss!" på ena halvan och på andra halvan stod det info som var, när, klädsel osv.

    Sen skickade med en extra lapp med info om vart hur de skulle anmäla sig, vägbeskrivning och lite annat.

    Jag fått många glada kommentarer på den inbjudan vilket är lite kul!

    /Frida

  • mamci

    Vi gjorde inbjudan på rim där vi fick in både datum plats å tid samt vart festen skulle vara osv. Markerade datum, kyrka och tiden med lite tjockare stil. Skriver ner utifall det kan vara till någon hjälp.
    Efter 14 år tillsammans med varandra,
    så har vi nu bestämt oss för att fram till altaret vandra.
    Vi hoppas ni kan vara med oss då, det skulle kännas väldigt bra för oss två,
    att få dela vår speciella dag med er, den 30 xxx när bröllopet sker.
    I xxxxx kyrka närmare bestämt och kl xx tyckte vi var bekvämt. Sen i lokal på x-antal kvadrat, ja, där äter vi en bit mat. Där fuktar vi våra läppar och förhoppningsvis långt in på natten stäppar....
    Och så våra namn samt osa. klädsel och vilken "lokalen var.
    /Cecilia

  • Blivande mrs walker

    mamci: Jag vet inte om det är försent och inbjudningarna redan är ute, men steppar stavas med e. (Annars blir det de ryska hedarna)

  • mamci

    Ha ha ha, jo de är redan ute sedan några veckor. Ja du har ju helt rätt, att jag inte ens reagerat över det...fast jag läst igenom det ett antal ggr. Jag skyller på att jag är från Dalarna : ) o pratar brett, hi hi. Tack i alla fall!

  • JennyLH

    Vi har skrivit så här:

    Välkommen att närvara vid vår vigsel

    På x den 6 juni kl 17

    Våra namn

    Längst ned var senast
    KLädsel: Kavaj

    sedan mer info på ett extra papper där det stårvar de kan sova, och hur man hittar dit vilka d ekan kontakta för mer frågor osv..

Svar på tråden Tips på bra inbjudningstext