• Vickan85

Vart ska vi åka på bröllopsresa i juni? Thailand? HJÄLP snälla!!!

Vart ska man åka i Thailand i juni? Man har ju läst både negativa o positiva saker! Det som vi ha fattat är att det verkar vara bättre väder på östkusten i Juni..Koh Samui o där runt...

Vi har verkligen jätteångets övet att vi inte har bokat än..:( Vi vill ha en mysig o romantisk resa med sol o bad...o lite upplevelser!

Hjälp snälla!!!!!!

• Svar på tråden Vart ska vi åka på bröllopsresa i juni? Thailand? HJÄLP snälla!!!
  • lingon82

Thailand är toppen. Vet inte om jag skulle satsa på det i juni dock. Det finns många andra ställen som är underbara vid den tiden. Spanien är min personliga favorit. Man behöver inte åka till turistfällorna utan hitta sin egen pärla. Att bila längst Costa del Sol ger mig samma frihetskänsla som Thailand.
    Italien (sicilien särskilt) är något annat jag gärna rekommenderar. Är lite dyrare dock.
    Lycka till och ha det super var ni än hamnar. Ni har ju varandra och det är nog det viktigaste...

• Vickan85

JO självklart så blir det bra vart vi än åker tillsammans. Men vill ju ändå att resan ska vara liiite extra... TACK för tipsen! :)

• lingon82

Hör av dig igen om du vill ha lite mer detaljerade tips. Njut av bröllopet och all planering.

• Taha

Var glada att ni inte bokat. Varje år såhär dags sänker Thaiairways priserna för biljetter under maj-juni. Såg nu att de sänkt igen. Vet dock inte vilket datum prisreduktionen gäller till. Priset är 5'000 inkl skatter och avgifter.

När vi åkte till Thailand så bokade vi inte hotel etc i förväg. Hur länge ska ni vara borta? Vad syftar du på med bättre väder?

Ni kommer ha det underbart. ;) Vi ska dit senare i år. Oj vad vi längtar.

• Red Scarlet

Vi ska åka till Thailand i juni! Det spelar ingen roll om det regnar, är jättevarmt och jättefuktigt.. Vissa säger att det är lite grumligare i vattnet vid juni, andra att det kan komma störtskurar osv. Men så länge det inte regnar HELA våra 14dagar där så överlever vi ;)

Vi ska vara vid Aonang och BangTao utanför Phuket. Men våra charterbiljetter var ganska dyra eftersom det inte går så många flyg till Thailand på sommaren (inte säsong). Å andra sidan kanske det är mindre turister då, vilket jag hoppas på... lite lugnt och skönt helt enkelt. :)

• Vickan85

Jo,men vill nog inte ha regn :( Liite petiga kanske men.. Vi funderar isf på o åka ev till vintern el så istället

Nu kikar vi på Santorini i Grekland! Får fortsätta leta lite. Vi har vart i Grekland 2 gg så vi vet ju lite hur det är men samtidigt kanks eman hade velat se nått nytt :)

• lingon82

Jag tror Santorini blir super! Det är väldigt romantiskt. Har hört att Parga på fastlandet ska vara bra med men har aldrig varit där själv.
    Åh, nu vill jag med boka resa. Är sugen på Cypern... Någon som varit där?

• Taha

Jag har bott i Thailand och alltså varit där året om. Thailand är inte som Indien med sina monsoon regn. Det kan regna en skur för att i nästa sekund vara klarblått. Jag tror knappast att ni kan få er semester eller badandet förstört av det. Det är snarare bara vackert. Däremot har inte jag varit i norra Thailand utan endast Bangkok och ö-regionerna.

• Red Scarlet
    Taha skrev 2009-03-12 22:29:55 följande:
    Jag har bott i Thailand och alltså varit där året om. Thailand är inte som Indien med sina monsoon regn. Det kan regna en skur för att i nästa sekund vara klarblått. Jag tror knappast att ni kan få er semester eller badandet förstört av det. Det är snarare bara vackert. Däremot har inte jag varit i norra Thailand utan endast Bangkok och ö-regionerna.
    Tack nu räddade du mina nerver inför bröllopsresan! :D
    (Drömde inatt att det regnade HELA resan bara för att jag skrev i den här tråden igår hahah..mardröm..)
  • längelevekärleken

Det är lugnt att åka till Thailand i juni
    vi gifter oss juni och funderar på att åka dit, ät i Thailand med jobbet hela året runt, mest vintertid dock och jag skulle säga att min erfarenhet är att det är lite lugnare, havet lite mer busigt, vädret blandat men som resten av året alldeles underbart...

• längelevekärleken

Har ni varit i Thailand förut?

• kohwai

Åk till Koh Samet, var där för några veckor sedan och vi stortrivdes!! Lycka till!

• D 13

Har också varit på koh samet, det är paradiset, precis som jag tänkte att det skulle vara med kritvita stränder.
    Men framför allt åk inte till hua hin, det var en jätte besvikelse.

• MDoJB

Vi åker till medelhavet. Längre än så behöver man inte åka i juni/juli för att få det varmt och skönt! Långresan sparar vi till november eller februari om några år. Då blir det kryssning i karibien

• Taha

Rekommenderar åxå Ko Samet. Där finns både stränder med många turister och stränder utan. Vi föredrar platser med färre turister men fortfarande några ställen att äta på.
    När vi åkte till Ko Samet tittade vi på Lonely planet kartan, letade fram vart hotellen blev glesare och pekade nedanför. Det resulterade i att vi hamnade på en kritvit starnd där vi var sammanlagt 7 turister. På vägen hem märkte vi att det på andra sidan kullen var rena turisthavet.

Vi var på Tien beach. Prutade ner hotelkostnaden till 1'300 Bath natten för två pers med tv och luftkonditionering. Maten ca 50 Bath. Om vi hade hamnat på Vong Duen så hade antalet turister varit MÅNGA fler. Men tänk på att mina erfarenheter är tre år gamla. Saker ändras.

Båtarna till Ko Samet slutar går efter 15 el 17. Då blir det dyrare att ta sig över (i Thai priser. Enda taxin är mini lastbilarna och de är relativt dyra jämfört med storstaden. Bankomat finns endast vid hamnen Seree Ban Phe Pier har jag för mig.

Länk till karta:
    www.thailandresor.se/koh-samet/koh_samet_karta-map.html

Svar på tråden Vart ska vi åka på bröllopsresa i juni? Thailand? HJÄLP snälla!!!