• Taha

Vart ska vi åka på bröllopsresa i juni? Thailand? HJÄLP snälla!!!

Var glada att ni inte bokat. Varje år såhär dags sänker Thaiairways priserna för biljetter under maj-juni. Såg nu att de sänkt igen. Vet dock inte vilket datum prisreduktionen gäller till. Priset är 5'000 inkl skatter och avgifter.

När vi åkte till Thailand så bokade vi inte hotel etc i förväg. Hur länge ska ni vara borta? Vad syftar du på med bättre väder?

Ni kommer ha det underbart. ;) Vi ska dit senare i år. Oj vad vi längtar.

• Taha

Jag har bott i Thailand och alltså varit där året om. Thailand är inte som Indien med sina monsoon regn. Det kan regna en skur för att i nästa sekund vara klarblått. Jag tror knappast att ni kan få er semester eller badandet förstört av det. Det är snarare bara vackert. Däremot har inte jag varit i norra Thailand utan endast Bangkok och ö-regionerna.

• Taha

Rekommenderar åxå Ko Samet. Där finns både stränder med många turister och stränder utan. Vi föredrar platser med färre turister men fortfarande några ställen att äta på.
    När vi åkte till Ko Samet tittade vi på Lonely planet kartan, letade fram vart hotellen blev glesare och pekade nedanför. Det resulterade i att vi hamnade på en kritvit starnd där vi var sammanlagt 7 turister. På vägen hem märkte vi att det på andra sidan kullen var rena turisthavet.

Vi var på Tien beach. Prutade ner hotelkostnaden till 1'300 Bath natten för två pers med tv och luftkonditionering. Maten ca 50 Bath. Om vi hade hamnat på Vong Duen så hade antalet turister varit MÅNGA fler. Men tänk på att mina erfarenheter är tre år gamla. Saker ändras.

Båtarna till Ko Samet slutar går efter 15 el 17. Då blir det dyrare att ta sig över (i Thai priser. Enda taxin är mini lastbilarna och de är relativt dyra jämfört med storstaden. Bankomat finns endast vid hamnen Seree Ban Phe Pier har jag för mig.

Länk till karta:
    www.thailandresor.se/koh-samet/koh_samet_karta-map.html

Svar på tråden Vart ska vi åka på bröllopsresa i juni? Thailand? HJÄLP snälla!!!