• Navigo1

kostnad för vigselförrättare

Är det någon som vet vad man kan tänkas få betala för en vigselförrättare som kommer att åka 4 mil t.o.r och sedan en kort vigsel en lördag? Är det upp till respektive vigselförrättare när det sker utanför arbetstid, eller är det något som faktiskt ingår i derars uppdrag som vigselförrättare.

• Svar på tråden kostnad för vigselförrättare
  • didis

Du får betala reseersättning, troligen enligt schablon. Vigselförrättaren i sig kostar inget, i vilket fall inte om du tar den som normalt tjänstgör den lördagen.

Ring kommunen och kolla!

• Navigo1

Jag har ringt kommunen och fick då en lista på namn och nummer. Så får jag ringa runt själv och kolla vem som vill ta det. Har inte ringt ännu utan tänkte först kolla med er om ni visste vad som kan vara en skälig ersättning, ifall det verkar skilja sig åt mellan de olika. Jag tycker det verkar lite småjobbigt att ringa runt. Helst skulle jag vilja ta första bästa som kan, men vet inte om man bör kolla med de andra om det är olika ersättningar.

• roslagsbruden

Fick just reda på att vår vigselförrättare vill ha 1500 plus reseersättning... känns inte alls bra med alla extrakostnader som kommer hela tiden...

Svar på tråden kostnad för vigselförrättare