• Saxiquine

Resa bokad - Nilenkryss + 1 vecka sol&bad

Härligt!

Nu har vi bokat vår bröllopsresa.
    Den bär av först i slutet av oktober.

Egypten blir det.
    En veckas kryssning på Nilen med en massa sevärdheter.
    Sedan en veckas sol och bad vid Röda Havet i Hurghada och så kommer vi naturligtvis göra en 1 eller 2-dagstur till Kairo så vi får se pyramiderna.

Så nu har man verkligen något att se fram emot även efter dagen D =)

• Svar på tråden Resa bokad - Nilenkryss + 1 vecka sol&bad
  • Fenixx

åh låter härligt!
    vad går allt på?

• 040409

härligt! vi ska oxå till egypten, fast bara en vecka och vi valde El gouna. Vi ska mest dit för sol och bad! Hade gärna kombinerat det med en vecka på nilen, men har bara möjlighet att åka en vecka nu, och vi vill åka direkt efter bröllopet. Är inte så långt kvar! gifter oss 4 april och åker 7e. :)

Om ni ska till kairo så tror jag ni ska satsa på 2 dagar, tar visst ganska lång tid att åka dit så annars blir det nästan bara bussresa...

• lillsmulan

Den resan gjorde min svärmor (tror hon åkte med Temaresor) och hon tyckte det var jättebra! Om du inte läst Ramsesböckerna, så gör det. Jättebra och spännande böcker och väldigt lärorika samtidigt.

• Aleta

Lyckliga er!
    Det är helt underbart, jag åkte på Nilkryssning när jag var 14 och det var helt fantastiskt.

Har aldrig varit i Hurghada, men om jag åker dit någon gång så skulle jag försöka ta en privatlektion för min favoritdansös Mona Said som har bosatt sig där på gamla dar. www.mona-elsaid.com/home.asp

• Saxiquine

Tyvärr hade resan gått upp med ca 37% mot samma resa förra hösten.
    Vet inte om det enbart beror på valutaraset...

Ca 34.000 får vi betala, men då ingår ju allt utom trippen till Kairo i stort sett då vi valt att boka all inclusive även på solveckan.

Och idag fick jag min semester beviljad av chefen =)

Tack för tipset om Kairo, tror vi tänkt i de banorna, har för mig att det är 7 timmar i buss enkel väg.

Har läst Ramsesböckerna, mycket bra och även sett några spelfilmer om upptäckten av faraonernas gravar med från National Geographic =)

• isop

Jag åkte på Nilen med Temaresor i fjol och det var inte vilsamt! :) Man kan nog behöva en veckas sol och bad efteråt för att vila upp sig.

Trots att vi var tvungna att gå upp klockan 3 på morgonen för att hinna dit kan jag varmt rekommendera ett besök i Abu Simbel om ni får möjlighet.

• Saxiquine

isop: Abu Simbel verkar trevligt, vi får se vad ekonomin tillåter =)

Svar på tråden Resa bokad - Nilenkryss + 1 vecka sol&bad