• Taha

Omvänd hippa

Eftersom en hel del av mina vänner och släkt inte kommer vara i stan förrän två dagar innan bröllopet missar de hippan. Jag vet att de känner sig ledsna av det och därför tänkte jag ställa till med en omvänd hippa. På så sätt får de spendera två dagar med att ha kul och framför allt lära känna varandra.

På tordagen tänkte jag hitta på aktiviteter under dagen tex pilbågs skjytte och kanske avsluta med middag och att gå på någon klubb.
    På fredagen tänkte jag bara boka in en heldags avkoppling på ett bad. Äta något lätt och komma i säng tidigt inför bröllopet.
    På bröllopsdagen ska vi alla till frisören ihop och dit är champange, juice och mackor beställt.

Några andra förslag? Vad skulle ni ge för råd? Jag försöker hålla det budget så att de inte ska behöva spendera mkt pengar på allt.

• Svar på tråden Omvänd hippa
  • MammaMiaa

Var någonstans i sverige bor du? Och vilken årstid ska du gifta dig? Det är lite lättare. När man vet var du befinner dig.

• Lady o Lufsen

Vad menas med en omvänd hippa?

Att du bjuder dom på hippa, eller hur menas det?

• Luucie

Jag tycker att frukost picknick med mousserande vin på Djurgården eller i Haga parken är mysigt. Man kan spela kubb eller brännboll.
    Sen kan ni åka och bada på Centralbadet göra er fina och gå på middag. Kanske Tabouli = magdans och meze?
    eller gå på Flyt om du gifter dig på sommaren, det är mysigt

Ni kan mysa på spa även på fredagen kanske unna sig en behandling eller bara bubbla och ha det skönt...Sturebadet, Sparadiset? Beror på hur många ni blir..
    Finns några "tunnor" jag har hört talas om att man kan hyra i gamla stan.?!

Ta med dem på en annorlunda stadsvandring:
    www.upplevmer.se/Default.aspx

Eller kanske på en spöktur genom gamla stan?www.mikethepoet.com/vandringar/index.html

• Taha

Lady o Lufsen skrev 2009-03-12 22:33:54 följande:

Vad menas med en omvänd hippa?Att du bjuder dom på hippa, eller hur menas det?
    Det betyder egentligen bara att jag bokar in en dag med mina vänner och umgås med dem. Gärna uppdelat i ett par olika händelser under dagen. Tex som Luucie föreslog: picnic på morgonen, centralbadet under dagen avslluta med en middag på kvällen.
    Tanken är som sagt att de som flyger in sent ska få känna att de varit med om en möhippa. Annars måste jag in och styra min tärna om när och hur hippan ska gå till. Men det känner jag att hon ska få välja själv.
  • Taha

Luucie, superbra tips!
    Ska kolla upp dem. =)

Hittade även något som heter Yum Cha på Berns asiatiska. Det är en kinesisk fika. Man kan kompleterade så att man för en hel lunch. Lät annorlunda och trevligt. =)

www.berns.se/extra/pod/&id=12&lang=se

Svar på tråden Omvänd hippa