• Italien 2009

J-vla Fritidsresor!!! Långt..

Åh vad less jag blir! Vi har bokat bröllopspaket till Sorrento med Fritidsresor, vi skulle flyga till Neapel, perfekt när man har en 1,5 åring med sig, inte så långt till Sorrento, men vad händer? Jo det ändrades till att vi skulle landa i Rom i stället och åka buss i 4 timmar! Jaja tänkte vi det går säkert bra. Men nu är även tiden ändrad!! Utresa 16 från arlanda, det innebär att vi är i ROM 19.30 och i Sorrento frammåt 12 på natten, det lär ju inte bli bra med vår lille son! Varför kan inte saker bara gå bra?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-14 18:41
    Känns lite bättre nu.. Blev bara såå sur när jag fick brevet, det är ju som nån sa att det är ju igentligen flygbolagets fel..

• Svar på tråden J-vla Fritidsresor!!! Långt..
  • Boomtown

Vilken skit. Det går inte att ringa upp dom och få ett annat alternativ? Eller boka med ett annat bolag? Hoppas det löser sig.

• lecaroline

Eller få mycket pengar tillbaka... De tjänar ju in mycket på att starta senare på kvällen. + att du /ni redan bokat just den resan.

• Villemoa

Verkligen trist! Vi har också bokat via Fritidsresor och fick häromveckan ett brev om att tiden för flighten blivit ändrad. Detta var vi medvetna om när vi bokade att tider skulle kunna komma att ändras.
    Prata med dem om att eventuellt kunna få ett annat alternativ.

• rottizz1

hade oxå problem med dem när vi skulle på bröllopsresa, man blir ju riktigt förbannad

• Mrs Key

Vi fick också brev i dag från Fritidsresor. Vi skulle inte till Sorrento så vi hade landat i Rom oavsett men vi blir så less på de nya tiderna så det är inte klokt. Helt plötsligt förlorar vi en hel dag och kommer hem mitt i natten. Undrar om de har ändrat hela sommaren. Vi hade bokat utresa 20 juli... När skulle ni åka?

• Italien 2009

Tack för era svar, jag har pratat med dom och de beklagar så mycket och säger att det kan ändras igen.. Charter, phu... Får se hur vi gör, vill ju inte att det ska börja med strul redan innan man kommit sig iväg, man blir lite skrockfull och funderar om resten också blir struligt.. Hade det varit en vanlig resa så hade det ju inte gjort lika mycket..

• Italien 2009

Vi har bokat utresa 13 juli och hem 20:e så det är precis en vecka innan er, det verkar som de ändtar hela sommaren, jag kollade på tidigare/senare alternativ.. Visst är det tråkigt att börja såhär?!

Mrs Key skrev 2009-03-13 18:59:25 följande:

Vi fick också brev i dag från Fritidsresor. Vi skulle inte till Sorrento så vi hade landat i Rom oavsett men vi blir så less på de nya tiderna så det är inte klokt. Helt plötsligt förlorar vi en hel dag och kommer hem mitt i natten. Undrar om de har ändrat hela sommaren. Vi hade bokat utresa 20 juli... När skulle ni åka?
  • zanahoria

Men ni kommer mötas av fantastiska reseledare på plats! Fritidsresor + Italien = kärlek!!!

• längelevekärleken

Ja, det är ju inte alltid resebolagen som ändrar tiderna, det kan vara flygbolagen med. Men det är alltid trist när det blir ändringar.

• aikidoaasa

Rent skenerellt så har jag sällan hört endast bra saker med fritidsresor. Det har alltid varit något som strulat för dem som åkt. Däremot finns det andra bolag som jag typ bara hört bra saker från hela resan och som jag själv har bra erfarenheter från. På fritidsreor har jag bl.a. hört saker som: handikappsanpassade hotel är det inte och de har svårt att fixa ett nytt när man väl är där... man blir skickade till fel orter då hotellet man bokat är felplacerat i katalogen... reseledare som försvinner när man är på utflykter... osv...

• E11a

Varför inte bara boka flyg och hotell själv. Det känns som man har lite mer kontroll. Har i och för sig aldrig bokat charter så kan inte jämföra. Antar att man får saker som transfer bokat om man inte har hyrbil så det är ju förståss bra. Hela Amalfi är ju full av fina hotell (var själv där i höstas) och Neapel är ju en stor flygplats.

• Italien 2009

Jo, det skulle varit bra, men eftersom man måste köra hela paketet om man ska gifta sig där nere, sen har vi gäster med oss, och jag vet inte hur det är med avbeställningsskydd osv...

E11a skrev 2009-03-14 12:03:19 följande:
    Varför inte bara boka flyg och hotell själv. Det känns som man har lite mer kontroll. Har i och för sig aldrig bokat charter så kan inte jämföra. Antar att man får saker som transfer bokat om man inte har hyrbil så det är ju förståss bra. Hela Amalfi är ju full av fina hotell (var själv där i höstas) och Neapel är ju en stor flygplats.
  • Tillde

Har åkt med F-resor massor med gånger och alltid blivit bra bemött! Vi hade bokat ett rum som tydligen var handikappanpassat sist (det var billigast och finast) men då de behövde det då det var personer m. handikapp som behövde det så ringde de upp oss, vi fick en 2-rums lght istället, fick välja balkong eller terass och fick havsutsikt Gissa om vi var nöjda!!?

aikidoaasa skrev 2009-03-14 07:22:48 följande:
    Rent skenerellt så har jag sällan hört endast bra saker med fritidsresor. Det har alltid varit något som strulat för dem som åkt. Däremot finns det andra bolag som jag typ bara hört bra saker från hela resan och som jag själv har bra erfarenheter från. På fritidsreor har jag bl.a. hört saker som: handikappsanpassade hotel är det inte och de har svårt att fixa ett nytt när man väl är där... man blir skickade till fel orter då hotellet man bokat är felplacerat i katalogen... reseledare som försvinner när man är på utflykter... osv...
    TS: Hoppas er resa blir riktigt bra trots ändringar, skönt att få veta så långt innan så ni kan fundera ut smarta lösningar och vara förberedda.
Svar på tråden J-vla Fritidsresor!!! Långt..