• bongen80

Lite besviken

Klart du har rätt att bli ledsen. Nära vänner "räknar" man väl mer eller mindre med under dagen. Å nog är det väl så att många inte känner just några fler än brudparet? Synd att hon känner så. Hon har ingen kille eller så som ni kan bjuda med, så hon känner sig mer bekväm då?

• bongen80

Ligger det något annat bakom då? Avundsjuka?

Tyckte kommentaren att du inte skulle hinna umgås med henne var i värsta laget! Man kan ju inte prioritera vissa gäster över andra.

• bongen80

Kan av egen erfarenhet säga att missa en nära väns bröllop är det värsta som finns.

Min närmaste väninna träffade sin man genom oss o det var faktiskt jag som kom med förslaget på bröllopsdag. Jag skulle vara tärna o allt var frid o föjd, tills vi upptäckte att jag var gravid. Sen meddelade mamma att det skulle vara släktträff på morfars sida den 19:e. De skulle gifta sig den 19:e o vi var beräknade till den 20:e....vad är oddsen för det här då?? Det hela slutade med att vår son föddes den 18:e, de gifte sig den 19:e o jag valde till slut att gå på släktträffen. Eftersom morfar börjar bli till åren å så.

Kan säga att det grämer mig fortfarande. Önskar att jag kunde vrida tillbaka klockan o alla fall varit med på vigseln o skippat middagen.

Usch nu blir jag tårögd.

• bongen80

Det känns ju liksom sååååå typiskt. Det har inte hänt ett skit på flera år i vår familj eller umgängeskrets, men förra året skulle minsann allt hända samma helg dessutom. Det måste ju vara lagen om alltings jävlighet.

Svar på tråden Lite besviken