• Villemoa

Lite besviken

Fick idag svar från en kompis att hon tackar nej till bröllopet, vilket hon naturligtvis har rätt att göra! Hon gav som anledning att hon inte känner någon på bröllopet och vet att jag inte kommer att ha tid att umgås så mycket med henne.

Lite besviken blev jag allt då jag trodde att jag betyder mer än så för henne. Då vi inte bor i samma stad hinner vi inte träffas så mycket men varje gång vi gör det eller hörs av så berättar hon alltid att hon blir så glad att vi fortfarande håller kontakten.

Jag vet förstås att allt inte kretsar kring mig och vårt bröllop och att hon är i sin fulla rätt att tacka nej men lite ledsen är jag ändå. Ville bara skriva av mig lite.

• Svar på tråden Lite besviken
  • Villemoa

Jo, vi bjöd honom också. Grejen är den att hon känner två personer lite löst som kommer närvara, vi känner varandra sen högskoletiden. Jag har alltid uppfattat henne som social så jag blev lite förvånad också.

Jag har varit på bröllop där jag inte känt en kotte tidigare men det blir ju inget mer än vad man gör det till. Fast det är ju hur jag tänker.

• Villemoa

Ja, sina känslor kan man ju inte styra över och jag tänker verkligen inte tvinga någon att närvara.

Har också funderat på om det kan ligga något annat bakom för när jag pratade med henne så sa hon nåt i stil med (hon hade då fått inbjudan): "Vad är det som händer borta hos er?" Jag: "ja, vi ska gifta oss. Hon: "varför då?" Jag: "ja, därför att vi älskar varandra".

Till grejen hör också att jag blev orolig över att hon inte fått inbjudan eftersom hon inte hade sagt ett pip (något jag verkligen trodde att hon skulle göra) och hon hörde inte av sig senast osa så jag fick ringa upp dagen efter för att höra att den kommit fram. Och visst visste hon att osa var dagen innan och hon sa själv att hon hade dragit ut på det.

Hon var visst inte så nära när jag tänker efter och så kan det ju vara.

• Villemoa

Ja, usch vad jobbigt!

Vi har ett par andra vänner som avvaktat med att svara, med vårt godkännande förstås. Det är nämligen så att de väntar sitt andra barn i början på maj (vi gifter oss 25 april) och deras första barn kom fem veckor för tidigt så de vet inte riktigt hur de ska göra. Hon är redan stor och har det jobbigt och vi gifter oss i en annan stad än vi bor i. De skulle fundera ett varv till men har sagt att de åtminstone vill vara med på vigseln men skippa middagen för de vill verkligen vara med.
    Detta har vi naturligtvis förståelse för och de tycker det är jobbigt eftersom de så gärna vill vara med men inget är ju viktigare än deras familj och ofödda barn. Båda två är nära vänner till min blivande eftersom de pluggade tillsammans.

bongen80 skrev 2009-03-13 13:27:40 följande:
    Kan av egen erfarenhet säga att missa en nära väns bröllop är det värsta som finns.Min närmaste väninna träffade sin man genom oss o det var faktiskt jag som kom med förslaget på bröllopsdag. Jag skulle vara tärna o allt var frid o föjd, tills vi upptäckte att jag var gravid. Sen meddelade mamma att det skulle vara släktträff på morfars sida den 19:e. De skulle gifta sig den 19:e o vi var beräknade till den 20:e....vad är oddsen för det här då?? Det hela slutade med att vår son föddes den 18:e, de gifte sig den 19:e o jag valde till slut att gå på släktträffen. Eftersom morfar börjar bli till åren å så. Kan säga att det grämer mig fortfarande. Önskar att jag kunde vrida tillbaka klockan o alla fall varit med på vigseln o skippat middagen. Usch nu blir jag tårögd.
  • Villemoa

Det är inte pga pojkvännen som hon väntade med att svara. De har inte varit ihop så jättelänge och vi har inte hörts på ett tag så jag visste faktiskt inte att hon hade pojkvän. Jag och sambon pratade om det och kom fram till att om hon hade träffat någon så var den personen också hjärtligt välkommen.

Kanske blev hon stött att vi inte bjöd honom direkt (fast hur skulle vi kunna veta det eftersom hon inte berättat att hon träffat honom). Kan ju vara också så att han inte ville gå för att de inte varit ihop så länge och att han inte känner oss men hon kan ju fortfarande gå. Men det kanske är så att jag inte betyder lika mycket för henne som hon för mig.

TinkerBelle skrev 2009-03-13 15:19:43 följande:
    En liten fundering. Hur länge har din vän och hennes kille varit tillsammans?Är det han som inte vill gå och så slits hon nu mellan vad hon ska göra. Kanske därför hon drog ut på att svara?Jätte trist, men i slutändan så är det trevligare med gäster som kommer med glädje och inte av förpliktelse.
  • Villemoa

Som min sambo precis sa; tråkigt att hon inte kommer, synd för henne! Och det är ju faktiskt så.
    Självklart kommer vi ha ett toppenbröllop för alla andra har tackat ja De som vill betyda något för oss kommer att vara där.

Om jag är en bridezilla eller inte är ju skitsamma för jag tror många glömmer bort vad ett bröllop betyder för brudparet i fråga. Det är ju en jätteviktig och betydande dag i ens liv och man vill dela den med de som betyder något för en. Och det är ju faktiskt så att just den dagen kretsar allt kring oss och det är ju precis så som det ska vara.

Aleta skrev 2009-03-13 13:52:48 följande:
    Det var verkligen en trist anledning hon gav för att inte komma (om hon inte är folkskygg, men det hade du ju vetat om).Jag förstår att du är lite ledsen. Det blir ju extra tråkigt i och med att hon inte hörde av sig utan du blev tvungen att ringa. Ett litet "grattis" kunde hon ha kostat på sig.Du får i alla fall ett toppenbröllop, det är jag säker på!
  • Villemoa

Ja, varför känner man det så att nästan måste be om ursäkt? Vårt bröllop är måhända den viktigaste dagen i vårt liv men den största var när vår dotter föddes för 1 år och 2 dagar sen

Luucie skrev 2009-03-13 13:40:28 följande:
    I feel you girlfriend! Man blir besviken. Och man känner sig nästan tvungen att be om ursäkt för det. "Allt kan ju inte kretsa kring vårt bröllop, folk har sina egna liv, nu kanske jag är en bridezilla som vill att 2 av mina närmsta vänner ska sätta sina liv åt sidan och komma och vara med mig denna dag etc"Jaja men det här är ju den viktigaste dagen i mitt liv...Uppenbarligen delar inte alla den åsikten.Trist. Men skit i det. Det tänker iallafall jag göra!
  • Villemoa

Ja, vad trist och speciellt som ni har ordnat att de får bo i ert hus och skjuts och allt.
    Man börjar ju undra om folk inte blir avundsjuka...tänk att man inte ska kunna glädjas åt andra!

Fenixx skrev 2009-03-15 18:18:04 följande:
    klart man blir lite ledsen när man gärna vill ha alla sina vänner där. har själv en vän som står mig nära som bor i en annan stad och hon har en av dem få som fått reda på våra planer då jag vet att dem har lite dåligt ställt så dem kanske kan hinna få så hon och hennes sambo kan åka ner och dem får bo i vårat hus, får skjuts och vi har sagt att dem behöver inte lägga något som present eller gåva då det viktiga är att dem kommer och hon är väldigt duktig på att fotografera så hon kan skicka över bilder istället som gåva. men redan nu fast det är 1år kvar så har hon gjort små pikar och sagt saker som jag vet menas med att hon kommer inte komma... jag känner henne så väl, så känns jättetrist faktiskt...men men dem har ju rätt att tacka nej som sagt. men ledsen blir man ju ändå.
  • Villemoa

Ja, tycker också att det var en riktigt dålig ursäkt.

fidar skrev 2009-03-14 16:52:35 följande:
    vad otrevligt sagt tycker jag, jag hade blivit väldigt besviken! det var en riktigt dålig ursäkt..
Svar på tråden Lite besviken