Ja, usch vad jobbigt!
Vi har ett par andra vänner som avvaktat med att svara, med vårt godkännande förstås. Det är nämligen så att de väntar sitt andra barn i början på maj (vi gifter oss 25 april) och deras första barn kom fem veckor för tidigt så de vet inte riktigt hur de ska göra. Hon är redan stor och har det jobbigt och vi gifter oss i en annan stad än vi bor i. De skulle fundera ett varv till men har sagt att de åtminstone vill vara med på vigseln men skippa middagen för de vill verkligen vara med.
Detta har vi naturligtvis förståelse för och de tycker det är jobbigt eftersom de så gärna vill vara med men inget är ju viktigare än deras familj och ofödda barn. Båda två är nära vänner till min blivande eftersom de pluggade tillsammans.
bongen80 skrev 2009-03-13 13:27:40 följande:
Kan av egen erfarenhet säga att missa en nära väns bröllop är det värsta som finns.Min närmaste väninna träffade sin man genom oss o det var faktiskt jag som kom med förslaget på bröllopsdag. Jag skulle vara tärna o allt var frid o föjd, tills vi upptäckte att jag var gravid. Sen meddelade mamma att det skulle vara släktträff på morfars sida den 19:e. De skulle gifta sig den 19:e o vi var beräknade till den 20:e....vad är oddsen för det här då?? Det hela slutade med att vår son föddes den 18:e, de gifte sig den 19:e o jag valde till slut att gå på släktträffen. Eftersom morfar börjar bli till åren å så. Kan säga att det grämer mig fortfarande. Önskar att jag kunde vrida tillbaka klockan o alla fall varit med på vigseln o skippat middagen. Usch nu blir jag tårögd.