• Solros 2009

Konsert dagen innan bröllopet

Har hamnat i ett "litet" dilemma. Blivande maken har fått överta biljetter till en efterlängtad konsert, jättekul eftersom jag vet att han så gärna vill se dem. Bekymret är bara att konserten råkar vara dagen innan vårt bröllop....Jag tycker att jag är ganska juste som "låter" honom gå på konserten med motkravet att han ska åka direkt till vigselorten direkt efter konserten. Med andra ord måste han köra bil och det blir inget party. Ganska bra deal tycker jag - vad tycker ni?

• Svar på tråden Konsert dagen innan bröllopet
  • bongen80

Tycker det låter som en bra ide

• shakynose

Jag förstår inte riktigt... Finns det något särskilt skäl till att han måste vara på vigselorten redan kvällen innan?

• Solros 2009
    shakynose skrev 2009-03-13 18:04:25 följande:
    Jag förstår inte riktigt... Finns det något särskilt skäl till att han måste vara på vigselorten redan kvällen innan?
    Ha ha(?)! Inte för att jag ska ha sällskap direkt men för det första kan man väl tänka sig är lite småfix in i det sista och för det andra vill jag inte ha en bakfull blivande man bredvid mig som tar sovmorgon i hemmet och kommer till vigselorten frampå förmiddagen. Kanske därför?
  • paulaner

Jag tycker det låter som ett utmärkt upplägg!

• shakynose

Solros 2009 skrev 2009-03-13 18:49:56 följande:

Ha ha(?)! Inte för att jag ska ha sällskap direkt men för det första kan man väl tänka sig är lite småfix in i det sista och för det andra vill jag inte ha en bakfull blivande man bredvid mig som tar sovmorgon i hemmet och kommer till vigselorten frampå förmiddagen. Kanske därför?
    Men tror du att han festar så hårt att han blir bakfull bara för att han inte behöver köra direkt från konserten? Vet inte han också att han ska kunna stå upp och vara närvarande?

Inget fel med att du vill att han ska vara engagerad och nykter, men vill inte han också det?

Jag tycker bara att det verkar som om du får/tar ansvaret för att han tar sig iväg till bröllopet och gör det han ska. Jag tycker att han borde kunna avgöra själv när/hur han ska ta sig dit om han vill gå på konsert dagen innan. Det ska väl inte du behöva göra åt honom?
Svar på tråden Konsert dagen innan bröllopet