• Nalle Puh 40

Hur gör man det mysigt hemma till bröllopsnatten?

Vi ska tillbringa vår bröllopsnatt hemma av flera anledningar. Vill gärna ha det lite mysigt och ha bett två kompisar fixa lite men de vill ha lite tips på hur de kan göra så jag vill gärna ha lite förslag av er...

(Har funnits en tråd om detta innan men kan inte hitta den, sökfunktionen på inlägg är ju inte den bästa här...)

• Svar på tråden Hur gör man det mysigt hemma till bröllopsnatten?
  • Nalle Puh 40

Mina förslag är:

*god och mysig frukost hemma så man slipper gå och handla det första man gör på morgonen

*nya lakan

*mysmusik i cd:n

*rosor

Tyvärr har vi inget badkar

• SimonCaro

Nya vita lakan så man får den där lite hotell-iga känslan... Väldigt nystädat i lägenheten/huset är ju ett måste hehe, flera fräscha buketter i önskade färger... kall champange om man tycker om det.. Lite jordgubbar.... kanske tom köpa in två nya morgonrockar på exempelvis Hemtex..

Inhandlat till favoritfrukosten..

• Nalle Puh 40

Ja, jordgubbar och skumpa är ju ett måste

• Pidis

Jag har frågat en kompis om hon vill göra mysigt hemma hos oss.
    Har redan köpt nya lakan så det är klart.
    Men hon får en peng att handla vad hon vill och fixa lite hotel känsla här hemma.

• Celeste97

Nystädat
    Nya lyxiga lakan (t.ex. i siden från SidenSelma.se)
    Blomblad (orkidé håller sig många timmar!) på sängen
    Ljus/doftljus (inget att somna ifrån bara..)
    Fräscha handdukar för kvällsduschen som ni kommer behöva
    Kanske några roliga leksaker...
    Frukostingredienser i kylen

• Newlimits

Man kan sätta tunna tyger över lampor för att få lite mysigare belysning och kanske knyta nått band runtom.

• novia72

Mitt förslag som celeste97!!! , det brukar vi göra några gånger per år!!! :)

• Nalle Puh 40

Har oxå köpt nya vita handdukar, är ett måste...

Ska oxå ge dem pengar så de kan handla och göra det mysigt...

• Emmas syster

när vi gjorde det till vänner så fixade vi

en frukostkorg med bland annat
    bröd (som de visserligen fick slänga in några minuter i ugnen - men hellre det än att ha sega frallor)
    minimarmelader (3st 15kr på hemköp senast i förrgår)
    ostar
    god skinka
    frukter i massor
    goda juicer
    ägg och äggkokare + minituber Kalles
    kaffe + the (olika sorter)
    duk + linneservetter + blommor på bordet
    fina koppar + fat (på bordet de med)
    fil och yoghurt + musli + torkad frukt + nötter

(allt som kunde stå framme stod på det dukade bordet, vi städade köket åt dom oxå.... resten i kylen och vi lämnade lite instruktioner på hur de skulle göra)

en "sängkorg" med
    halvflaska bubbel (i en ishink)
    glas
    jordgubbar
    chokladtryfflar
    blommor (två stora fång vita blommor - på vardera sidan om sängen)
    massageolja
    vita nymanglade lakan
    snygga kuddar på sängen

och sen ordnade vi så att de fick en hotellnatt natten efter...
    Det var jag och maken som fixade allt men hela kompisgänget betalade detta som bröllopspresent.

• Nalle Puh 40

Emmas syster: Tack för jätte bra tips

• paulaner

Drapera taket med vitt tyg? Ordna en sänghimmel?

Eller möblera om lite. Ni kanske kan ställa sängen mitt i vardagsrummet för att få det lite speciellt. Bygg om vardagsrummet till hotellrum helt enkelt! Eller om ni har ett gästrum... Och addera på allt det andra härliga som föreslås!! Lite omständigt kanske, men det blir ju speciellt

• Nalle Puh 40

Fler förslag för nu börjar det närma sig med stormsteg

• freddy73

Eftersom vi har hyrt ett boende i 1,5 vecka runt vigseln så vill vi göra det extra mysigt på bröllopsnatten så vi har letat fram de lakan som min farmor vävde och knypplade spetskanter till på 30-talet när hon skulle gifta sig.

• valkyriana

Jag tycker att det är ett uppdrag för nåon som ni känner. Att överaska med en mysig remake av sovrummet! Så blir det en överraskning för er också.

• LillaStjärna

Riktigt välstädat helst i hela huset, ljus i badrummet, nya handdukar och lakan (tvättade och sen manglade), ev. nya täcken om man inte redan har den fluffiga varianten, blomblad på golvet innanför dörren och som leder till sovrummet, gärna en korg med lite smått och gått i sovrummet. Kylt bubbel och vatten.

Svar på tråden Hur gör man det mysigt hemma till bröllopsnatten?