• Myster

En tvååring som brudnäbb?

Hej! Är det någon som har erfarenhet av att ha en tvååring (han kommer att vara två år och tre månader vid bröllopet) som brudnäbb? Han är en livlig kille som de flesta tvååringar, och jag har lite svårt att se att han ska sitta snällt bredvid tärnorna den halvtimme som vigseln tar. Sen gör det ju inget om han går iväg och sätter sig hos mormor och morfar istället, men att springa omkring och skrika i kyrkan när vi försöker koncentrera oss på att vigas...det är jag minst sagt tveksam till. Det är alltså vår son det gäller, och det vore så kul om det skulle funka att ha med honom.

Är det någon som har provat detta och som kan ge lite tips och råd?

• Svar på tråden En tvååring som brudnäbb?
  • MammaMiaa

Jag hade haft med honom som näbb. Vill han springa om kring och skrika i kyrkan så gör han de även om han inte är näbb.

Sen om han tröttnar är det ju perfekt om han kan sitta hos någon person som han känner sig trygg hos.Men man får ta vigselen som den är om där finns barn med vare sig det är ens egna eller inte.

Jag ska själv ha brudnäbbar. Men mina är lite större. De är 4 & 6 år.

Om er son ska vara med på festen se till att någon annan tar hand om honom då. Och hjälper han. Min syster ska hjälpa våra barn. Hon ska även ha dem över bröllopsnatten.

• norpans mamma

Vi sak ha vår son med som näbb. Han är 2½ år. Vi har tänkt att han ska sitta där framme vid altaret med sin storebror, kanske lite russin i en påse eller så. Går det inte så får han sitta med mormor och morfar på första raden.

• lecaroline

Jag ska ha min brors tös 2 år och fyra månader + min kusins tös 3 år. De får sitta med sina föräldrar under vigseln.

• Sobeit

När vi var på bröllop för några år sedan så hade brudparet alla sina 3 barn me di följet. Och minstingen var 2 år. Han fick en trakor m kärra som det var blommor i. Så medans de vigdes så var han o hans systrar med framme vid altarringen och han lekte så fint med sin traktor på själva altarringen. Det var absolut inga problem.

Vi kommer att ha med våra tre döttrar (15 månader, 5 år och 6 år). Yngsta komemr dessutom att vara vår ringbärare. hihi

• tonårsmorsa

Ta med någon leksak som han brukar sitta still med. Att försöka tvinga en 2-åring att bara sitta stilla och tyst kan lätt leda till hysteriskt spring och skrik. Bättre då att ha något att ta till som kan avleda honom när han får spring i benen.

Svar på tråden En tvååring som brudnäbb?