• RhjärtaJ

hur lång tid efter vigseln åker ni på bröllopsresa?

Vi kollar på bröllopsresa och har två alternativ just nu. Antingen åker vi dagen efter, vilket betyder att vi måste ta en taxi till stationen 8.30 på morgonen.
    Det är ju härligt att komma iväg på resan, men man undrar om det blir stressigt.

Det andra alternativet är att åka på tisdagen efter (bröllopet är lördagen innan)
    Vad skulle ni föredra??

• Svar på tråden hur lång tid efter vigseln åker ni på bröllopsresa?
  • Villemoa

Jag skulle åka på tisdagen.

Vi kommer åka ca 2 månader efter bröllopet.

• 009

Vi gifte oss lördagen den 28/2 och åkte till Egypten tisdag 3/3. Var PERFEKT! Fick sova ut på söndagen och bara "vara" sen på måndagen fick man tid att göra "Måste" ärenden och packa ihop. Hade inte velat åka en dag tidigare!

• SimonCaro

Jag skulle nog också valt tisdagen, man behöver landa och sov ut innan man ger sig iväg så..... vi har dock de tight med blivande mannens bästa väns bröllop 2 veckor efter så vi får skynda iväg förmodligen... eller vänta några veckor... då vi bor och gifter oss i göteborg o de gifter sig på gotland

turbojennys.blogg.se

• RhjärtaJ

tack för snabba svar :) ska fundera vidare...

• Mangos

jag skulle nog valt tisdagen. Kan nog vara skönt att landa lite efter bröllopet och bara njuta av dagen efter o så behöver ni inte tänka på att packning o allt ska vara klrt innan bröllopet. Vi kommer att åka ca 1,5 månad efter bröllopet pga av att jag inte kommer från jobbet tidigare.

• pysselbruden

Jag hade valt tisdagen framför att gå upp tidigt dagen efter bröllopet.

Vi gifter oss på en lördag och kommer troligen att åka på bröllopsresa på tisdagen eller onsdagen (har ännu inte bokat resan). Dels vill vi sova ut dagen efter bröllopet, dels vill vi ha någon dag på oss att göra "efter bröllopet"- ärenden (lämna tillbaka överbliven alkohol på systemet, lämna in kläderna på kemtvätt, lämna tillbaka lånade grejer etc) så att inte detta ligger och väntar på oss när vi kommer tillbaka.

• Tjolinti

vi gifter oss den 16de maj och vi reser den 19de, super skönt :)

• Luucie

Vi gifter oss en lördag. Ska knyta ihop lösa trådar, äta goda rester, njuta av all blommor vi kommer att ha efter bröllopet (dekorationer etc) sen åker vi förmodligen på torsdagen.

• Joji

Vi åker 4 dagar efteråt: gifter oss en lördag, åker tidigt onsdag morgon. Vill hinna prata med/träffa familj och vänner, hinna smålanda, fixa det sista inför resan...

Hade definitivt valt tisdagen!

• nni

Vi åker 2 dagar efter bröllopet. Så spenderar dagen efter i lugn o ro. Smälta samman allt. Skulle nog tagit det på tisdagen efter...men visst e det roligt att åka iväg direkt också kanske, fly fältet. Men vi valde en dag i ro. Lycka till!

Svar på tråden hur lång tid efter vigseln åker ni på bröllopsresa?