• Linadesign

Förslag på resmål?

Jag och min sambo har börjat fundera på vart vi vill åka på bröllopsresa. Min sambo vill gärna åka till ett ställe där han kan dyka. Vi båda är ganska äventyrliga av oss, så att ligga still på en öde strand i två veckor är helt uteslutet. Några dagar på stranden är helt ok dock.

Längd: ca 2v. Tid på året: ganska flexibelt.

Förslag på resmål?

• Svar på tråden Förslag på resmål?
  • HurraViSkaGiftaOss

Hawaii, Australien, Zanzibar, Florida, Tahiti, Spaniens kust, Italien

• Hofsan

Thailand har otroligt mycket som man kan göra och utforska.
    Tex södra delen som gränsar mot Malaysia, Koh Lipe(där det finns massor med små härliga öar, regnskog att utforska, paddling i mangroveträsk och superb dykning!

• Ab fab

vi åkte till Argentina på bröllopsresa. Vilket underbart land. Trevligt, vackert, billigt, spännande... Vi var i Buenos Aires, åkte över pampas, red på pampas, kollade fotboll, tittade på sjölejon, låg på stranden, var i regnskogen, åkte båt till uruguay. Allt fanns o lägg till underbar mat o ljuvliga viner

• FiaoJonny

Eftersom ni verkar vara lite äventyrliga så kanske den karibiska ön Dominica (obs, ej dominikanska) kan locka. Hela ön är praktiskt taget ett naturreservat med regnskogar, bra miljöer för att snorkla och dyka och ett perfekt resmål om man vill vara lite ekologisk också. De satsar mycket på ekoturism och massa äventyr.

Annars Guadeloupe kanske...

• MiaAnd

Billigare alternativ kan vara Kroatien, Montenegro eller Tunisien.

• Ore

Centralamerika? Kollade litet på det som resmål för några år sedan, men det blev inte av. Belize ska ha bra dykning, vill jag minnas att en kompis till mig sa. Finns en del mayatempel och liknande att göra. Man kanske också kan kombinera med något annat land där, om man vill...

Costa Rica är annars ett bra resmål för äventyrliga, och dykningen ska vara helt ok om än inte i toppklass, som jag har förstått det (övervägde att ta ett dykcert där, men som sagt så åkte vi inte dit till slut...)

• Linadesign

Tack för alla tips!!

Costa Rica var vi i för ett år sedan. 3 helt underbara veckor med fantastiska naturupplevelser; regnskog, varma källor, vulkaner, dykning/snorkling, forsränning, linbana i regnskog, vackra stränder m.m. Kan verkligen rekommendera detta land till andra om man gillar natur och äventyr.

Svar på tråden Förslag på resmål?