Fredskallor och röda rosor
...sammanbundet med guldband, till brudbukett och en mindre version till tärnbukett?
...sammanbundet med guldband, till brudbukett och en mindre version till tärnbukett?
Ingen som har en åsikt?
Det låter spännande, du har ingen bild på detta?
Tycker det låter som en jätte bra ide, nästan som min fast jag kommer ha liljor istället för kallor. Har pratat med floristen om det o hon tyckte det var en bra ide. Tror du kommer få en jättefin brudbukett om du gör som du skriver.
Menar du verkligen fredskallor? Inte kallor?
aalexandra: nej tyvärr, det är bara en tanke än sålänge :S
passionsblomman: Nu gör du mig förvirrad. Är det inte samma sak?
Tänkte inte på att du skrivit fredskallor i ditt inlägg när jag svarade dig men en fredskalla är en krukväxt, googla på det så ser du bilder. Jag tror nog det är kallor du har sett som du vill ha.
Nej, fredskalla är en krukväxt med vita blommor. På latin heter den Spatiphyllum.
Den Kalla som är så populär i brudbinderier, finns förvisso också som krukväxt, men den heter Zantedeschia på latin. Googla dem så får du se!
aaaah :D det är nog kallor jag menar!
Ja det tror jag med!
Annars tyckte jag att det lät spännande med fredskallor ;) Inte för att jag vet hur man skulle få ihop det, men sen är jag ju inte florist heller. Kan inte ens få mina fredskallor att blomma igen.. Bara gröna blad!
Men kallor känns ju lite "vanligare"
jaja :) jag är inte så duktig på det där :S