• Svanboet

    Toastmastern gör festprogrammet?

    Jag funderar på vad folk egentligen vill ha med i sina festprogram?

    Jag är van vid att där finns:
    - namn på festens huvudpersoner (brudpar, värdpar, tärnor, maskalk, toasmaster)
    - ortens/lokalens namn
    - datum
    - förhållningsregler
    - "schema" för kvällen i väldigt grova drag
    - kort information om baren (om det behövs)
    - En drös med sånger
    - bordplacerings-skiss med beskrivning av relationen till brudparet vid namnen

    Varför är det så vanligt på bt att brudparen vill ha toastmasterns hjälp att göra detta?

    Som jag ser det är det sedan toastmasterns uppgift att "klippa ihop och redigera" festen utifrån det material som finns att tillgå och pussla in talen - givetvis i samråd med brudparet och cateringpersonalen. Sen är det helt upp till toastmaster att ordna med eventuella överraskningar och spex som gästerna vill utföra under middagen.

  • Svanboet

    Självklart! Jag glömde menyn!

    Sååå lurade skrev 2009-03-17 09:09:11 följande:


    Lägger till Menyn om man inte har den separat...Men vi skippar sånger. Vi hatar allsång...
  • Svanboet

    Sååå lurade skrev 2009-03-17 09:21:50 följande:


    Nu spårade vi av lite från ämmnet. Men för att svara på TS så tycker jag inte att festhäftet är toastmasterns sak. Tycker det är lite väl mycket arbete man kräver av dem som är snäll och ställer upp på uppdraget.
    det var lite den poängen jag försökte få fram också...
Svar på tråden Toastmastern gör festprogrammet?