Inlägg från: Sååå lurade |Visa alla inlägg
  • Sååå lurade

    Toastmastern gör festprogrammet?

    Lägger till Menyn om man inte har den separat...
    Men vi skippar sånger. Vi hatar allsång...


    Svanboet skrev 2009-03-17 09:07:10 följande:
    Jag funderar på vad folk egentligen vill ha med i sina festprogram?Jag är van vid att där finns: - namn på festens huvudpersoner (brudpar, värdpar, tärnor, maskalk, toasmaster)- ortens/lokalens namn- datum- förhållningsregler- "schema" för kvällen i väldigt grova drag- kort information om baren (om det behövs)- En drös med sånger- bordplacerings-skiss med beskrivning av relationen till brudparet vid namnenVarför är det så vanligt på bt att brudparen vill ha toastmasterns hjälp att göra detta? Som jag ser det är det sedan toastmasterns uppgift att "klippa ihop och redigera" festen utifrån det material som finns att tillgå och pussla in talen - givetvis i samråd med brudparet och cateringpersonalen. Sen är det helt upp till toastmaster att ordna med eventuella överraskningar och spex som gästerna vill utföra under middagen.
  • Sååå lurade

    Nu spårade vi av lite från ämmnet. Men för att svara på TS så tycker jag inte att festhäftet är toastmasterns sak. Tycker det är lite väl mycket arbete man kräver av dem som är snäll och ställer upp på uppdraget. VILL de däremot och ber om att få göra det så, fine. Men jag skulle aldrig släppa det helt eftersom jag är väldigt noga med att det ska bli snyggt och så som vi vill ha det.

    Men å andra sidan ska vår toastmaster göra en tipspromenad om oss, men jag vill designa layouten eftersom alla trycksaker ska hålla samma färger...


    Svanboet skrev 2009-03-17 09:13:05 följande:
    Självklart! Jag glömde menyn!Sååå lurade skrev 2009-03-17 09:09:11 följande:
Svar på tråden Toastmastern gör festprogrammet?