• breakdance

Bröllopsresa i Side

Någon som varit på bröllopsresa/resa i Side, Turkiet? Vad tyckte ni? Funderar på att boka resa dit i början av juni och ta in på ett femstjärnigt lyxhotell strax utanför Side centrum. Erfarenheter någon?!

• Svar på tråden Bröllopsresa i Side
  • lipaj

Jag var där 2005. I gamla stan finns en takrest som heter anatolia som var jättebra!! Vi hade en toppen semester

• Zoria

Jag och min sambo var där förra året och då åkte vi dit just för att bara sola, lata och äta gott. Alla de bitarna fick vi och var mycket nöjda.... MEN, här kommer men:et ;) varken han eller jag stog ut med på stridigheterna. Det var helt sanslöst! Det förstörde hela resan. Det var ett flertal tillfällen som vi hamna i fruktansvärda bråk bara för att man tittade på en skylt och så kommer det en man som nästan försöker tvinga en in i en restaurang och när man säger nej tack då jävlar är man en idiot och allt möjligt. Jag är väl för svensk men vi klara inte av den attityden. Så dssärre vill vi aldrig åka dit igen :( på grund av detta. Men jag vet inte hur andra känner... jag menar vissa tar nog den biten bättre än vad vi gjorde.

Hoppas det kanske var till någon hjälp ;)

• kermit100

Vi ska också åka till Side på bröllopsresa, vi åker 2 september. Har aldrig varit där tidigare, men vad jag har hört så lär det vara fantastiskt. Lite dyrare än övriga turistorter i Turkiet. Vad för hotell har ni funderat på?

• breakdance

Zoria... Jag vet...det är så trist det där med alla försäljare/restaurangägare som ska slänga sig över en hela tiden! Tyvärr är det ju så på många resmål , i alla fall till ställen dit man åker en vecka...Grekland, Spanien mm. Tyvärr har jag blivit ganska van, men jag tror att jag är ganska bra på att försöka koppla bort det där. Blir de för jobbiga för vi väl äta på hotellet, vi har halvpension där frukost/middag ingår och det finns flera restauranger på hotellet där vi ska bo.

Kermit100...vi har bokat! Vi ska bo på ett hotell som heter Arum. De har ett eget spa på hotellet! Mmmm, vad härligt det ska bli...Vi åker fyra dagar efter vårt bröllop, den 3 juni.

• miamedknuff

Var i Side i fjol på ett AI-hotell och tack gode gud för det - försäljarna och inkastarna var fruktanstvärt jobbiga. Jag har ändå rest en hel del och bott utomlands men detta var oumbärligt.
    Satsa på Grekland i stället, tex Kefalonia är väldigt vackert och romantiskt.

Svar på tråden Bröllopsresa i Side