Albufeira, Portugal!
Någon som varit där? Var det bra? Hur var mat och stränder?
Har bokat en resa 1,5 vecka efter bröllopet, ska bli så skönt!
Någon som varit där? Var det bra? Hur var mat och stränder?
Har bokat en resa 1,5 vecka efter bröllopet, ska bli så skönt!
Åååh, vi gillade Albufeira! Var ska ni bo någonstans? I gamla stan eller nya? I gamla stan finns en kanonrestaurang alldeles vid stranden (man kan ju tro att alla är turistfällor men den här var riktigt bra) och en helt underbar kinarestaurang i centrum. Nästan ett måste att äta på en fadorestaurang någon kväll. Stränderna fantastiska! Gillar du att shoppa så måste jag tipsa om en Mexx outletbutik, också den i gamla stan. Annars kan man bara promenera runt där i evighet och kolla på alla kakelklädda hus Härlig, mysig feststämning på kvällarna. Ni kommer att få en kanonresa
Åh, vad roligt! Tack för snabbt svar! Vi ska bo i gamla delen på ett hotell som låg på en höjd vad jag förstår. Känns jättebra nu när du skrev =). Ska genast skriva ned restaurangerna och shopping är ju aldrig fel! Tack igen.
Nu har jag rotat fram fotoalbumet och kan ge lite redigare uppgifter Kinakrogen heter Ali Baba och är mycket väl värd ett besök eller två. Den strandrestaurangen vi gillade heter Esplanado do tunel och hade åtminstone då (2006) helt grymma grillspett!
Vad planerar ni annars? Ska ni upp till Lissabon något? Jag hjälper gärna till om jag kan svara på något annat. Härligt med en nostalgitripp
Om man ska säga något om nackdelarna apropå restauranger så är det jobbiga alla inkastare som försöker få in en på sin restaurang. Men det är väl som på de flesta turistorter antar jag. Mitt största minus med Portugal var annars oviljan att prata engelska. Många förstår inte engelska men ibland får man intrycket av att de som förstår (typ busschaufförer) är så turisttrötta att de låtsas som om de inte förstår för att slippa. Folk i allmänhet var dock väldigt vänliga så det är inte ett underbetyg för hela befolkningen precis