• jisberg

har inte beställt bukett ännu

Hej!
    Jag gifter mig den 4/4 och jag har inte beställt min bukett än, jag tänkte att jag kanske bara kan köpa lite kallor och så har jag en bukett men det låter inte så enkelt när jag läser här. Den är inte till för att spara bara hålla i när jag går in i kyrkan. Kan man inte bra göra så. Blir det väldigt fult?

• Svar på tråden har inte beställt bukett ännu
  • passionsblomman

Jo, det kan du, men just kallor är inget som alltid finns hemma i butikerna. Dem bör du förbeställa och de kostar dessutom rätt mycket. det som är lite mer säkra blommor då är Ranunkler, Rosor, Liljor, germini etc. Är det inte petigt med exakt sorter utan du "bara" vill ha en snygg bukett i tex vitt, eller rosa(eller vad färg du nu vill) så går du in i butiken dagen innnan och ber dem binda en bukett för vad du nu har tänkt.

Då får du alltså en vanlig, rundbunden bukett och utan rusidukker.

Vill du ha den mer arbetad med detaljer och så, måste du beställa i god tid, inte minst för att butiken ska kunna planera personal och arbetet förövrigt. Det kan vara fler bröllop än ditt den dagen.

Så, llt handlar om vad det är du vill ha för arbete utfört och vilka blommor som behöver tas hem för det.

• TinkieWinkie

passionsblomman! Jag var inne i en blomsterbutik i gbg (ganska dyr sådan) och sa att jag ville ha (endast) kallor i min bukett. Hon föreslog tre och sa att dagspriset kan variera mellan 50 och 100 kr. Låter det rimligt?

Hon gav ett prisexempel (väldigt ungefärligt) på 300 kr. Tror du det tillkommer arbetskostnad på det, jag tänkte inte på att fråga..

• passionsblomman

Ja helt rimligt! Det kan verkligen variera massor på Kallor.
    Finns också många olika länder osv.
    Jag tror knappast det tas ut något nämnvärt i arbete på en sådan. Det är blommorna som kostar i det här fallet.

TinkieWinkie skrev 2009-03-18 08:20:23 följande:
    passionsblomman! Jag var inne i en blomsterbutik i gbg (ganska dyr sådan) och sa att jag ville ha (endast) kallor i min bukett. Hon föreslog tre och sa att dagspriset kan variera mellan 50 och 100 kr. Låter det rimligt?Hon gav ett prisexempel (väldigt ungefärligt) på 300 kr. Tror du det tillkommer arbetskostnad på det, jag tänkte inte på att fråga..
  • TinkieWinkie

Tack! Vilken billig bukett jag valt

• Sonja68

Hej! Vi ska också gifta oss 4/4 Jag var in till floristen igår. Hon skulle beställa blommorna den 26/3. Jag visste i princip själv hur jag ville ha buketten, fick lite tips från henne också.

Svar på tråden har inte beställt bukett ännu