• Bumbibruden

Möhippa i Piteå... Tips någon?

Hejsan,

Jag ska ordna möhippa för min kära syster som ska gifta sig i sommar. Hon bor i Piteå vilket gör det hela lite svårare eftersom jag inte bor där :(

Jag undrar om ni har några tips på vad man kan hitta på där. Hon gillar inte att klä ut sig och gå runt på stan och kan inte dricka för att hon ammar.

Även ni som inte bor i Piteå får gärna tipsa om ni har bra förslag :)

Tack på förhand!
    Bumbibruden

• Svar på tråden Möhippa i Piteå... Tips någon?
  • Svanboet

Piteå har väl ett havsbad som även erbjuder SPA-behandlingar eller liknande?

Stor grillfest (på kvällen) i bungalow med tjejerna, köra lite gocart eller lasergame. Det borde ävan finnas event-företag som kan ge inspiration på äventyr för den som inte vill bli utspökad på stan. Eftersom hon ammar - behöver hon ha lillen med sig under dagen?

• nuskavi

Bor i Piteå och måste tyvärr säga tt utbutdet är väl inte det största. Men vad vill du att ni ska göra? Kan ju kanske tipsa om nåt bra ställe om du har nån liten aning om vad ni ska göra.

• blivande S

Hej!
    Det beror ju på vad din syster gillar att göra. En möhippa ska vara roligt för den blivande bruden (tycker jag i alla fall).
    Som svanboet skriver så finns det ju spa på havsbadet, men det finns också en del andra aktiviteter. Tex höghöjdsbanan. Det finns gocart. Inne i stan kan man spela lasergame och sedan kan man bada i bubbelpool och basta på samma ställe. Det finns ett ställe(kommer inte ihåg vars det fanns)där man kan få spela in en låt på cd. Kan ju vara kul att spela upp på bröllopet.
    Jag ska kolla puu lite mer åt dig och komma tillbaka med adresser som du kan kolla upp.

• Svanboet

I Piteå ligger väl isen/snön fortfarande?

Vill ni göra hippa på vintern eller vår/sommar? - Forsränning?

+ Skoter-safari (kanske inte så lysande om ni är mkt utomhus)
    + Grilla korv i skidbacken?
    + Bygga snögubbar/iskulpturer?
    + reflexorientering? - kanske det inte är tillräckligt mörk
    + Finns det nått regemente där ni känner folk som kan hjälpa till att ordna någonting? Att köra bandvagn/stridvagn vore väl häftigt!
    + Finns det ett "bra" lag i någon idrott som skulle kunna ställa upp lite... En provträning med lokala föreingen/laget i cheerleading? Fotboll? Hockey? Handboll? Fäktning? Brottning? Konstsim? Dans?

• blivande S

Nu har jag kollat runt lite. Hoppas att du kommer på nåt roligt.
    www.pite-havsbad.se
    www.lasergame.nu
    www.painballtorpet.se
    www.harstudion.se/arrangemang.html
    www.jonsgarden.nu
    www.stormyrberget.se
    www.bowlingarenan.se
    www.aventyrshuset.se (det är i skellefteå)

Jag antar att eftersom din syster ammar så kanske hon inte kan vara borta så länge från sitt barn så då kan man ju ordna en picknick i Badhusparken och spela kubb och ha andra lekar där. Då kan hon ju ha med bebisen om hon vill.
    Lycka till!

• Bumbibruden

Hej och Tusen tack för alla svar :)

Jag ska genast börja gå igenom dem! Min syster halvammar bara eftersom han är 9 månader men hon kommer nog att fortsätta amma honom tills efter bröllopet som står i augusti. Så hon kan vara borta från honom en hel dag. Möhippan kommer nog att ske i Juli eftersom det är endast då som jag har semester och kan åka...

Min syster gillar inte att göra bort sig så att springa runt på stan i en utstyrsel är inte aktuellt men hon skulle säkert gilla nåt mer fartfyllt och sen nåt spa på kvällen... Hade först en tanke på att slå ihop möhippan och svensexan men jag vet inte eftersom svensexan säkert kommer att dricka och möhippan blir alkoholfri.

"Blivande S"... Vad är höghöjdsbanan? Måste googla nu :)

Tusen tack än en gång för era tips, har ni fler så är det bara skriva :)

KRAM
    Bumbibruden

Svar på tråden Möhippa i Piteå... Tips någon?