• LB5

    Inbjudan - dilemma

    Hej! Sitter och försöker skramla ihop adresser till alla inbjudningar. Vi har bestämt oss för att bjuda alla kollegor i min "grupp" (8 stycken) på jobbet. Jag umgås mer med 5 stycken och det är 3 stycken som jag nästan aldrig ens pratar med, men jag känner att jag inte kan bjuda alla utom 3. Jag vet inte ens om en av dessa 3 är gift/singel/sambo etc, så jag sökte på eniro för att se om det stod någon med samma efternamn på hans adress. Ser då att han bor med en man med samma efternamn? Hur tar jag reda på om det är hans son eller sambo...eller bror... eller kanske pappa... eller rumskompis som bara råkar ha samma efternamn?

    Känner alltså inte den här personen alls, så jag vill fråga på ett fint sätt, men om jag går fram och frågar "Tjena Åke, har du någon speciell som du vill ta med till bröllopet" låter det ju urfånigt... speciellt om han är singel... då är det typ "thanks for rubbing it in". Något bättre förslag?

  • Svar på tråden Inbjudan - dilemma
  • Lövnäs

    Kollat ratsit.se. Sök efter den andre personen så borde du ju kunna räkna ut om det är kanske pappa eller son... Kan ju iofs vara en äldre/yngre sambo eller dylikt oxå.
    Där får man fram vilket år/månad/datum man är född..

  • fru AM

    Ska du bjuda dessa personer på bröllop så kan du inbjudan skriva "*gästens namn* + partner". De vet väl att du inte vet om de är gifta/sambo/singel ... Har de ingen partner (av endera könet) så är det ju inget problem ...? Alternativt så säger du som det är (du ska ju ändå bjuda dem på bröllop och behöver inte vara blyg!) och frågar om de har någon partner/sambo som ni ska adressera inbjudan till också.

  • LB5

    Ahh! Tusen tack!!! Det måste vara hans pappa. Född 1921 lär väl inte vara en sambo om han själv är född 1954. :) Vilken cool sida, hittade mig själv och min sambo också hihi.


    Lövnäs skrev 2009-03-18 15:40:45 följande:
    Kollat ratsit.se. Sök efter den andre personen så borde du ju kunna räkna ut om det är kanske pappa eller son... Kan ju iofs vara en äldre/yngre sambo eller dylikt oxå.Där får man fram vilket år/månad/datum man är född..
  • LB5

    Jag tror att jag ska fråga någon kollega som jag känner bättre imorgon... men det verkar ju som om det är hans pappa som är den andra personen.

    Värsta detektivarbete :)

    fru AM skrev 2009-03-18 15:42:38 följande:


    Ska du bjuda dessa personer på bröllop så kan du inbjudan skriva "*gästens namn* + partner". De vet väl att du inte vet om de är gifta/sambo/singel ... Har de ingen partner (av endera könet) så är det ju inget problem ...? Alternativt så säger du som det är (du ska ju ändå bjuda dem på bröllop och behöver inte vara blyg!) och frågar om de har någon partner/sambo som ni ska adressera inbjudan till också.
  • Lövnäs

    Nej, borde inte vara sambo... Som du skriver så är det säkert hans pappa, men kolla du med en kollega så det inte blir tokigt...

  • didis

    Har du personnumret så kolla folkbokföringen, där framgår det ju vem som är hans pappa.

    När jag kollade folkbokföringen för att få adresser till mina fastrar dök en tidigare okänd faster upp! Farmor var inte mamman(de är döda båda två sedan många år)...

Svar på tråden Inbjudan - dilemma