• 27juni2009

Har ni med hela psalmen i vigselprogrammet?

Ja hur gör ni? Har ni hela texten till psalmerna utskrivna i era vigsel program eller bar vilket psalm nr o sen får folk ha psalmböcker oxå???
    Hur gör ni med herrens bön, skriver ni ut hela texten eller får de även där kolla i psalmboken?

• Svar på tråden Har ni med hela psalmen i vigselprogrammet?
  • 040409

psalmböcker ligger i bänkarna så det får de själva slå upp, men vi har även ett par lovsånger och dem skriver vi ner texten på. Fader vår får man oxå slå upp, de flesta kan den nog i vårt sällskap.

• 27juni2009

sorry, men de e ett tag sen jag konfirmerades vad är en lovsång? känner igen det, men kan inte placera det....

• Lillkotten

Vi skriver ut psalmtexterna men inte Herrens bön. Vi fick tipset från en tidigare brud att ta med psalmtexterna eftersom det då finns sparat tillsammans. När jag frågade henne nu så kunde hon ta fram sitt vigselprogram från för 3 år sen och se precis vilka psalmer de hade på sitt bröllop och vilka verser. Hade det bara stått 84 och 289 hade det inte sagt lika mycket, vi hade fått leta upp vad det är för psalmer för det kan vi inte utantill. Så för minnet och helheten är det bra.

• 27juni2009

lillkotten. där sa du något.....hm då får man kanske fundera på det....de e ju bara de där med platsen... har ju redan köpt papper, men nu funderar jag på annan design ändå....

• Lajsan

Vi hade våra 2 psalmer med i vigselprogrammet, prästen sa vilka verser han önskade att vi tog och dom skrev vi med. Ej herrens bön.

• Snufflan

Jag kommer skriva texterna till psalmerna samt herrens bön, men det är för att vi kommer ha vårat bröllop hemma så det finns inga psalmböcker.

• 040409
    27juni2009 skrev 2009-03-19 19:51:08 följande:
    sorry, men de e ett tag sen jag konfirmerades vad är en lovsång? känner igen det, men kan inte placera det....
    lovsånger är lite modernare sånger, worship på engelska, och används ofta i frikyrkor. Flera av de nya psalmerna i psalmboken (700-800) är lovsånger som sjungits mycket tidigare och nu fått plats o psalmboken oxå. Vi ska ha två sånger på engelska som vi tycker är fina! Är med i Vineyard, en kyrka var vi nästan bara sjunger lovsånger med fullt band som spelar till, och sällan sjunger så många av pslamerna faktistk.
Svar på tråden Har ni med hela psalmen i vigselprogrammet?