• målerskan

Plocka en enkel bukett

Nån mer som tänkt plocka egna blommor? För mig känns inte brudbuketten så viktig, utan tänkte jag skulle plocka en enkel bukett och hoppas att de står sig tills vi sagt jag och drar iväg på festen!Den 6 juni finns det ju ganska mycket blommer runt husknuten. Förlåt nu alla brudbukettsfrälsta och florister!!!!

• Svar på tråden Plocka en enkel bukett
  • Vena

Jag tyker inte du behöver be någon om förlåtelse! Jag tänker själv göra min bukett, visserligen tänker jag köpa rosorna. Jag tror din bukett kommer att bli jättefin.

Kram!

• 27juni2009

Jag är florist i grund o botten så för mig är brudbuketten jätte viktig, däremot kommer vi bara ha proffs fotograf en timme o därefter en glad amatör, en som är foto tokig hade ju slagit bakut för det rä de viktigaste för dem, så vi piroriterar ju olika, inegn har mer rätt eller fel MEN ett tips, plocka blommorna ett dygn innan, snitta dem snett med en vass kniv sätt i avtten o gärna svalt så de kan dricka vatten. testa gärna att ta in likadana blommor några dagar innan så ser du ju vilka som slokar fort o vilka som passar bäst

• målerskan

Å tack för tipsen! Hoppas på liljekonvaljer, som brukar komma borta i hörnet av tomten. Men som sagt, inte så noga. Och vi har ingen fotograf, utan bara ett par vänner med fina kameror och lite fotovana.

27juni2009 skrev 2009-03-20 19:02:33 följande:
    Jag är florist i grund o botten så för mig är brudbuketten jätte viktig, däremot kommer vi bara ha proffs fotograf en timme o därefter en glad amatör, en som är foto tokig hade ju slagit bakut för det rä de viktigaste för dem, så vi piroriterar ju olika, inegn har mer rätt eller fel MEN ett tips, plocka blommorna ett dygn innan, snitta dem snett med en vass kniv sätt i avtten o gärna svalt så de kan dricka vatten. testa gärna att ta in likadana blommor några dagar innan så ser du ju vilka som slokar fort o vilka som passar bäst
  • Aleta

Jag plockade rosor och riddarsporre (tror jag att det var) i mammas rabatt, sedan lade jag dem på bordet under middagen.

• passionsblomman

Precis vad jag tänkte tipsa om också! Att plocka dem tidig morgon är också bra, för då är de pigga och fräscha efter nattens svalka!

27juni2009 skrev 2009-03-20 19:02:33 följande:
  • Fru PB
    målerskan skrev 2009-03-20 19:09:31 följande:
    Å tack för tipsen! Hoppas på liljekonvaljer, som brukar komma borta i hörnet av tomten. Men som sagt, inte så noga. Och vi har ingen fotograf, utan bara ett par vänner med fina kameror och lite fotovana.
    HAde jag kunnat ha liljenkonvalj til brudbukett så hade jag med haft det. En helt underbar bukett!!!
    Enkel men väääldigt vacker.

Jag hade en liten rosbukett av vitarosor och murgröna som "krage" runt istället!!
  • Bison77

Min blivande man kommer under våren att så frön till blommor som han vill ska vara i min bukett! Vi gifetr oss i juli, så förhoppningsvis funkar det!

Svar på tråden Plocka en enkel bukett