• Sommar bruden

Bra guldsmed i Malmö

Någon som kan tipsa mig om en bra guldsmed i Malmö som kan sätta in diamanter i min förlovningsring?

Tack på förhand!!!

• Svar på tråden Bra guldsmed i Malmö
  • Hannaz

Var och besökte David Butler igår och blev helt "förälskad"!

Såå trevlig och tillmötesgående. Var helt tydlig med att det absolut inte var något köptvång. Tog sig 1,5 timmes tid trots att min ring inte komer att kosta mer än max 10000 kr. (hade nyl sålt en ring för 0,6 milj...). Opretantiös och mån om att just vi skulle känna att han brydde sig om att göra just min lilla ring precis så som jag önskar.

Han smälter ner eget guld och använder, garanterat.

Inte speciellt dyr på hantverket heller tycker jag. Dock använder han bara top-diamanter så dessa kostade endel. Har inte frågat om han sätter in medhavda diamanter men funderar på att höra om han kan tänka sig at göra det.

Själva kostnaden för ringtillverkning 1000 kr för den släta skenan. 1800 kr för infatting av sten och tillverkning av den lilla "lådan" den ska sitta i. Så 2800 för själva arbetet. Så kanske du får en uppfattning.

Ungefär en sån här modell har jag tänkt:

galleri1.southernwaves.se/

• Sommar bruden

Tack för tipset! Det verkade inte allt för dyrt:) och han verkade seriös om man läste på hans hemsida.

Fler tips på guldsmeder tages tacksamt emot!

• älskarlivet

Vi köpte vigselringen hos Pernlos Guld! Han är jättetrevlig och duktig!

• Meiia

Jag kan också rekommendera David J Butler! Han gjorde våra ringar och är suverän!
    Vi kunde inte fått finare ringar!
    Lycka Till!!

Svar på tråden Bra guldsmed i Malmö