ni som haft tapet till festhäfte
Vi funderar på att utsidan på festhäftet ska vara gjort
av tapet. Men funderar på om det bara rullar ihop sig.
Vet att det är rätt populärt, någon som har tips, tankar?
Vi funderar på att utsidan på festhäftet ska vara gjort
av tapet. Men funderar på om det bara rullar ihop sig.
Vet att det är rätt populärt, någon som har tips, tankar?
Jag gjorde mina inbjudningskort av tapet. Blev ett vanligt kort som man öppnar och då hade jag tapet både utanpå och inuti, om du förstår vad jag menar. Kände att det blev svårt att förklara... Den rullade sig inte och jag har fått många fina kommentarer över inbjudningskortet!
Jag kommer att göra kuvert av tapet till inbjudningskorten. Det krullar sig inte. Oftas måste man som JJME har gjort att ha nåt på insidan. En tapets baksida ör ju inte så fin och det gör ju oxå att det blir lite stabilare. Kan ju bara klistra ett vanligt papper på insidan...
Jag tänker oxå på själva pysseltillfället se mig själv slåss mot tapet rullen, klippa och dona och att det flyger tapetbitar, när jag ska klistra på det andra papperet (innerpapperet) så rullas det bara, men det kanske inte riktigt är så då =)
Det är ju alltid lite krångligt att hålla på med en stor rulle. Gör som målarna, ha ett stort bord och så rullur du ut den oach säter fast med nåt tungt i båda ändar så de håller sig på plats. Sen kan du klippa mindre bitar från den innan du ska måtta det du behöver. det kan oxå vara en idé att låta pressa de bitar du ska använda ett tag innan så de plattar till sig lite. Då är de lättare att hålla på med sen.