• Anja 19 juli 2008

Var i skåne skulle ni fira er första bröllopsdag?

Vi vill göra något lyxigt, mysigt, bara vi två, utan barn, på vår första bröllopsdag. Tänker mig hotellövernattning (mysigt) med mousserande vin, frukt och choklad på rummet, gärna jacuzzi men absolut inget krav, och typ 3-4-eller-5-rättersmiddag och så frukostbuffé på morgonen innan man åker hem igen.

Vill inte ha det moderna stuket, utan gärna sådär mysigt romantiskt.

Det viktigaste är att maten är tipp-topp, vi är otroligt matintresserade båda två och ÄLSKAR att äta god mat.

Så upplevlsen är egentligen viktigare än att hotellrummet är supervackert, om ni förstår hur jag menar.

Skåne eller Köpenhamn. Ge mig alla era tips, snälla

• Svar på tråden Var i skåne skulle ni fira er första bröllopsdag?
  • ingenjörsbruden

Mölle Grand Hotell har haft en gourmé-middag...väldigt gott. Mysigt hotell......mysiga promenader i Mölle eller uppe på Kullen är att rek osså!

Häckeberga slott har också weekendpaket med god mat.

Bröllopssviten på Glumslövs slott är supermysig o maten är jättegod.

• miamedknuff

Ta en titt på Karlaby Kro, The Lodge eller Drakamöllans Gårdshotell.
    När det gäller Köpenhamn kan jag rekommendera att ni tar en titt på kedjan Arp Hansen.

Lycka till!

• ingenjörsbruden

Ystad Saltsjöbad är osså mysigt....men maten vet jag bara att julbordet var gottinamnam....men alla som bor över har tillgång till spaavdelningen o om man är tidigt uppe så kan man njuta av hela anläggningen på tu man hand (bada, basta, bubbelbad) innan frukostbuffén!

• Anja 19 juli 2008

Åh tack för alla era tips. Ska kolla upp alltihop genast

Svar på tråden Var i skåne skulle ni fira er första bröllopsdag?