• grolly30

vigsel utomhus-på vintern?

Jag drömmer om ett vinterbröllop! Vet inte varför egentligen. men jag gillar stämningen av att det är mörkt ute och brinnande levande ljus och facklor ;)

Har fått en knasig idé:
    Hittat ett öppet kapell utomhus som har tak men öppna väggar, dvs utomhus. Skulle vilja vigas där med massor av brinnande facklor en sen mörk eftermiddag mitt i vintern. Sedan vill jag ha en liten kör som sjunger julsånger.Är det någon annan som gift sig utomhus vintertid? Får nog se till så att vigselakten inte blir så låååååång ;)

• Svar på tråden vigsel utomhus-på vintern?
  • Sebastiána

En fd. kollega till mig var på ett sådant bröllop för några år sedan. De hade skrivit i inbjudan att gästerna skulle klä sig i vitt eller svart. Bruden hade röd klänning. Jag vet inte var de gifte sig, men det var utomhus mitt i vintern.

Det finns väldigt vackra kappor att välja på att ha under vigseln så att man inte fryser för mycket

• Rosenpetunia

Vi gifte oss inne i en kyrka men det var väldigt mycket "utomhuskänsla", -5 grader därinne. Vi gifte oss i Iskyrkan i Jukkasjärvi, vigselakten tog väl ca.20 minuter och sedan var det 1,5 timmes fotografering inne i kyrkan och på Ishotellet. Men vi frös faktiskt ingenting, man är så full av adrenalin hela den dagen att allt är ljuvligt

Idén du beskriver är inte ett dugg knasig! Låter otroligt stämningsfullt och romantiskt.På med varma kläder bara så löser sig resten

Lycka till!

Svar på tråden vigsel utomhus-på vintern?