• SnartfruLund

Rosa klänning- vilken bukett????

Håller på att slita mitt hår. Vet inte alls vad jag skulle vilja ha för brudbukett. Min brudklänning är rosa så jag vill inte att det ska bli för mycket, men vill gärna ha rosa blommor i min bukett. Har ni något förslag på hur min bukett kan se ut? Är blomdyslektiker (kan alltså ingenting om blommor). Behöver all hjälp jag kan få. Undrar också om det finns något man kan lägga till för att få med lite silvriga detaljer i buketten?

• Svar på tråden Rosa klänning- vilken bukett????
  • paulaner

Det skulle hjälp om man fick se en bild på klänningen. Kan du inte lägga upp en bild i ditt galleri? Har ni några andra färger som färgtema?

• Red Scarlet

Jag ska ha en bukett blandat med rosa och cremefärgade blommor, du kan se lite förslag i mitt album. Om du har en helrosa klänning kanske det blir lite mycket med en chockrosa bukett, så blanda lite? Rosor och ranunkel, pioner och orkidéer är jättefina blommor till en sådan bukett. Jag ska ha puderrosa/cremefärgade rosor och rosa pioner. Silvriga detaljer kan nog floristen ordna, antingen med silverfärgade grenar eller små nålar etc. Kan se ut lite hur som helst, beror helt på hur du vill ha det!

• passionsblomman

Jag håller med Red Scarlet vad gäller exempel sorter, och jag tycker dessutom du ska låta bli att slita i ditt hår... Ta istället och gå in till en florist. Om du inte är redo att prata exakt bukett så be att få titta på bilder i album och så på bukettyper.

Det är ganska hopplöst att ge detaljerade förslag utan att veta mer eller ha sett vare sig dig eller klänning. En florist skulle antagligendäremot kunna ge dig flera bra förslag.
    silverdetaljer är inga problem alls. Vad det ska vara bestms av stil och modell i övrigt.

Svar på tråden Rosa klänning- vilken bukett????