• stressad bride2b

vågar man handla över nätet?

Har hittat den här annonsen på blocket,

www.blocket.se/vi/17354497.htm

Det är precis sånna påsar jag vill ha till mina små bordsplaceringar, men jag vet inte om jag vågar handla utan paypal eller liknande.

Jag har mailat med hon som säljer dem och hon vill att jag sätter in pengar på hennes konto sen skickar hon påsarna... Har ju läst om sånna som lurar folk även på småsummor. Jag vet att jag skulle bli så himla sur om jag blev lurad även fast det bara handlar om några hundra.
    Hur ska jag gå tillväga? jag vill ju så gärna ha just de där påsarna till så bra pris också...

• Svar på tråden vågar man handla över nätet?
  • didis

Har inte blocket något system där säljaren ser att pengarna finns men att köparen låser upp dem vid leverans?

När jag har handlat på blocket/tradera har faktiskt folk skickat varorna och sedan har jag betalat efter leverans. Jag kanske låter ärlig i telefon , jag vet inte om jag själv hade vågat göra så.

Har du ingen som kan handla åt dig på plats annars? Då är det ju idiotsäkert.

• Red Scarlet

Eeh det är ju totalt olika hur pass seriösa folk är, de gånger jag handlat på blocket har det gått bra men det är ju ingen garanti för dig! Om det gäller en mindre summa (tex. 3*50=150 är det ju inte värt att försöka hålla på med payson el dylikt, då får du nog riskera de kronorna.

Tyvärr får du nog lita på henne om du vill ha så billiga påsar, alternativt köpa några färre först för att se att de kommer fram som de ska och sedan beställa hela lasset.. men jag vet inte :7

• stressad bride2b

Hmm, ok, bra tips där!
    Jag ska kolla upp det där med om blocket skulle ha nån egen form av paypal! Jag tror att det ringer en klocka när du säger det.

Jag föreslog att jag skulle kunna möta upp henne och köpa dem av henne men hon skrev att hon för tillfället bodde på cypern. Det var därför jag blev lite sådär magkänsla nojjigt...

Det är bara 240 spänn vi snackar om här men, jag vet att jag skulle störa mig jättemycket om jag blev lurad. Jag funkar så, kan liksom inte riktigt släppa det. Om jag själv gör en dålig affär eller liknande så tar det inte lika hårt. Men när man blir lurad känns det så orättvist...

• bongen80

Be dem skicka mot postförskott?

• stressad bride2b

Har mailat och frågat nu :)

• lottapotta2

Jag tycker att det känns bättre att köpa från en seriös butik, så att man vet att man har rätt att ångra sig eller att man kan returnera om det skulle vara något fel. Konsumenttjänstlagen gäller då, tveksam till att en privatperson på Blocket kör med samma regler.

Här har jag hittat påsar:

www.diadema.se/organzapaasar-8x10-c-25_26.html

Jag var jättenöjd med dem. Visserligen kostar de något mer, men eftersom det är en butik så måste de ju lägga på moms...

• JustMeAndMyLove

Vill du inte förlora pengarna så borde du lägga på 49 kr på postförskott :)

Själv håller jag mig till sidor där folk kan lämna omdömmen, tycker det känns tryggare men jag har nåhra gånger satt över pmegar och fått hemskickat från blocket och det har gått bra. Men man ska nog vara beredd å att förlora de pengarna

• stressad bride2b

Jag har nu betalat via internetgirot och det kostade 20 kr.

Det verkar ju vara en jättebra och seriös sida, så jag hoppas på det bästa :)
    Eftersom vårt tema är brun/rosa/guld så tänkte jag köpa de bruna påsarna med guldfjärilar på då fjärilar betyder nåt alldeles speciellt för mig och färgen var så perfekt. Vill fylla dem med rosa jelly beans och ha som placeringskort :) Så det är liksom JUST de här påsarna jag vill ha...

Tack så jättemycket för tipsen! Hade inte uppmärksammat den där sidan utan er hjälp!

Svar på tråden vågar man handla över nätet?