Svärmor som inte ger sig
Min svärmor har fran första början tjatat om att hon tycker vi ska ha min m2B systers dotter som brudnäbb, hon är 3,5 ar. Vi har valt att inte ha henne av olika anledingar, bla att vi inte litar pa henne att hon inte kommer springa runt och ställa till trubbel i kyrkan bara. Hon har tyvärr visat sig vara san vid ett flertal tillfällen. Föräldrarna later henne fullständigt styra över dom och dom later henne göra precis vad hon vill. Hon är otroligt mammig och sa fort man tittar pa henne bara far man höra "neeeeeeej.....vill maaaaaammaaa". Varken jag eller min m2b vill ta nagra risker pa den stora dagen att hon skulle ställa till med trubbnel och springa omkring överallt, vi kommer därför bara ha hans dotter pa 10 ar som brudnäbb( 2 mina tva brudtärnor).Svärmor vägrar dock att acceptera detta och talar ständigt om hur " förkrossad" hon och hans syster är över detta(m2b har pratat med sin syster och hon säger att hon är ok med det hela), hon lägger ständigt in kommentarer om att hon " minsann ska köpa en minst lika fin klänning till x ( systerdotter)som Y kommer ha ( m2b dotter)". Och igar när vi fragade om hon kunde vara sa snäll och hämta brudtärne klänningarna som jag lagt undan eftersom vi bor pa annan ort, sa fragar hon" jaha och var är systerdotterns klänning da?". Fast hon VET att vi sagt det temat är slutdiskuterat, var snäll och acceptera ocj respektera vart beslut liksom. Da säger hon "jaha men för mig är det inte slutdiskuterat om det än". Hon gör mig vansinnig snart alltsa. Och min m2B blev riktigt arg pa henne igar ocksa. Men hon fattar ju helt enkelt inte. Nu fasar jag för att vi ska spendera 9 dgr hos henne över pask...för jag vet att det hela kommer komma upp till diskussion igen och jag orkar inte med det bara.Jag kommer explodera!
Jag vet inte längre vad vi ska säga för att fa henne att första. Nan mer som har en svärmor som gar er pa nerverna?