• Zavannah

Maj eller juli?

Vi trodde att vi hade bestämt oss för ett datum, men har nu av olika anledningar börjat tveka.
    Vi har nu 2 datum att välja på: 15 maj 2010 eller 10 juli 2010.

Eftersom vi känner precis lika mkt för båda datumen, o vi väger för- o nackdelar hela tiden, tänkte jag att det kunde vara bra att ta del av utomståendes motiveringar

I juli är det ju tex semester för många, vilket kan vara både för- o nackdel. I maj är det kristi himmelfärdsdag o långledigt för många.

10 juli spelas bronsmatchen i VM (en av anledningarna till att vi började kika på andra datum).
    15 maj kan det vara kallt, men det kan oxå vara alldeles perfekt försommarväder...

Ja... Jag kan hålla på i evigheter Så nu vill jag höra era kloka tankar kring detta. Vilket datum hade ni föredragit?

• Svar på tråden Maj eller juli?
  • didis

Jag hade föredragit maj. I juli är risken att många är bortresta och i vilket fall "skär det sönder" semestern för gästerna.

Dottern fyller år 8 juli och det är ofta svårt att samla ens närmaste släkten då. Nu är det givetvis skillnad med bröllop, då tar man sig ledig men nu var frågan vilket jag föredrog

Sedan får ni ju tänka på alla jubiléer också, hmm, då kankse det passar bättre med juli alla andra år...

• Luucie

Jag föredrar maj för att:
    Hellre lite kallt än för varmt, vill inte svettas och äckla mig i klänningen
    Det finns pioner i maj
    Man kan njuta av att vara nygift hela sommaren inte gå omkring och småbanta och vara nervös
    Folk har semester i juli, många gäster kanske åker bort
    Många frissor, makeup artister etc har semester mao svårt att få tag i folk
    Underbart sätt att starta sommaren på
    Ingen jag känner firar påsk eller kristiflygare etc
    Jag fyller år i juli, vill fira födelsedag separat

Kommer säkert på fler saker men det var några...

• Zavannah

Tack för era svar!! Jättebra argument

• No Foofoo

Vi ska gifta oss den 15e maj 2010!
    Har bestämt att det kommer att bli kanonfint väder då och det kommer att ha regnat lagom mkt ungefär en vecka innan så att alla vårblommor kommer att vara som finast just den helgen!

• MulleNuh

Maj!!

Det finns inget mysigare än vååååår.. Alla är glada och mysiga.

Juli kan va hett och svettigt.. Din foundation ligger som en liten smörklick på överläppen. Mascaran som 3 st spindelben. Och din man får en svettränna bak i brallan..

• Fröken Strössel

15 maj för mig också. Och visst kommer det att vara fantastiskt väder! :)

• lecaroline

Maj!! Vi har den 23:e

• Juli 2010

Jag röstar på 10 Juli.

Samma datum vi ska gifta oss.

• Vid havet

Maj är den finaste månaden av alla tycker jag. Oftast fint väder (både min dotter och min sambo fyller i maj). Allt är grönt och fräscht.

Vi ska dock gifta oss i juli, det funkade bäst med barnpassning och så hoppas vi ju att gästerna ska bo över och kunna utnyttja bastu och bad där vi är. Väldigt kallt i östersjön i maj

Svar på tråden Maj eller juli?