• Kisseh

Ej gå med sin respktive i brudföljet?

Jag har läst att det är opassande att ha en tärna som har pojkvän och en bestman som har flickvän. Min m2b har inte bestäm sig för bestman men båda han funderar på har flickvän, den ena har barn och de andra är förlovade. Själv har jag min syster som tärna. Vill inte ha någon annan än henne, skulle inte kunna tänka mig det. Men hon har ju också pojkvän.
    Är det opassande att deras respektive inte är med i brudföljet?

• Svar på tråden Ej gå med sin respktive i brudföljet?
  • Eran

Jag va tärna på min bästa väns bröllop. Jag va gift och gravid i 8:e månaden. Tror inte det spelar någon större roll. Men det kan finns att läsa om här på BT. Nu när jag gifter om mig kommer alla mina tärnor att ha pojkvänner.

Erik 2011-07-30
  • Tooticki

Jag förstår inte frågan? Vem skulle invända mot att era bestmen/tärnor är upptagna? Och varför skulle deras respektive vara med i följet, det är väl inte dem som ni valt att ge hedersuppdrag?

• Kisseh

Var bra, då vet jag att det inte är tabu att göra så iaf :)

Jag har som sagt var läst att det ska vara emot seden..
    men vi har bestämt att vi ska betala för best man och tärna och därför kan vi bara ha en av varje.

Vad tycker ni alla BT:are?

• Kisseh

Det kan ju hända att deras respektive tar illa upp...
    Men det är vr dag, kan inte tänka på deras känslor. Det är ju upp till best man/tärna att ta det med sina respektive isf och så får dom ta beslut hur dom vill göra.

Tooticki skrev 2009-03-25 11:51:01 följande:
    Jag förstår inte frågan? Vem skulle invända mot att era bestmen/tärnor är upptagna? Och varför skulle deras respektive vara med i följet, det är väl inte dem som ni valt att ge hedersuppdrag?
  • Tooticki
    Kisseh skrev 2009-03-25 11:54:45 följande:
    Det kan ju hända att deras respektive tar illa upp...Men det är vr dag, kan inte tänka på deras känslor. Det är ju upp till best man/tärna att ta det med sina respektive isf och så får dom ta beslut hur dom vill göra.
    Det har jag aldrig hört att det hänt och då har jag varit medlem på BT i drygt två år. Deras respektive är väl bjudna till bröllopet?
  • Eran

Om min m2b fick hedersuppdraget att vara bestman så tycker inte jag att det är något konstigt i det. Jag skulle absolut inte bli avis. När jag va tärna va min man bara en "vanlig" gäst. Inget konstigt. Om deras respektive reagerar på det skulle jag tycka vore väldigt märkligt. Men vi är ju alla olika. Lycka till.

Erik 2011-07-30
  • Sebastiána

Förr var det så i alla fall att en tärna skulle vara ogift. Det är det ingen som bryr sig om längre.

• Kisseh

Bra då behöver jag inte oroa mig för det iaf :)
    Tack alla för svaren

• Sebastiána

Jag kommer vilja ha min syster, som är gift, som tärna. Alla mina väninnor är för övrigt gifta eller sambor så skulle jag gå efter den gamla regeln skulle jag inte kunna ha någon tärna alls

• Blivande mrs walker

Jag tror att det är vanligt med par i brudfäljet i Usa, där de ofta har massvis med tärnor och marskalkar.

Svar på tråden Ej gå med sin respktive i brudföljet?