• Juli 2010

Save-the-date kort snart här !

Har nog fortfarande inte riktigt sjunkit in i mitt huvud än:

Jag och min sambo ska gifta oss !

Vill skrika ut det till hela världen, men det får vänta en stund till.
    På fredag ska sambon boka kyrkan. Nu väntar vi bara på att få hem save-the-date korten som ska skickas ut. Sedan blir allt officiellt.

• Svar på tråden Save-the-date kort snart här !
  • giz83

Hej först vill jag säga grattis grattis grattis!!

vet inte om jag är korkad eller inte?
    men vad är save-the-date kort?
    kram

• Juli 2010

giz83 - Tack så mycket.

Save-the-kort skickar man ut innan inbjudningskorten, för att folk inte ska boka upp sig det datumet.

Vi ska ju dessutom gifta oss mitt i semestertider, så då känner vi att vi vill vara ute i god tid så folk inte bokar upp sig den dagen. Vi vill ge alla bästa förutsättningen för att kunna komma.

• Kisseh

Vad roligt för er, grattis!

Jag har funderat på om vi ska skicka ut save the date eller inte. Vi har ju bestämt datum i juni 2010 så det är kanske bra att "paxa" folk lite ;)

När skickar ni ut era?

• Juli 2010

Tack så mycket.

Vi kommer skicka ut våra nu i april redan, för att "paxa" folk så fort som möjligt.

Som det ser ut just nu kommer korten komma till oss senast 6 april. Så vi väntar bara på dem, så fort de kommit kommer vi skicka ut dem.

• giz83

Juli 2010 skrev 2009-03-25 19:20:46 följande:

giz83 - Tack så mycket. Save-the-kort skickar man ut innan inbjudningskorten, för att folk inte ska boka upp sig det datumet.Vi ska ju dessutom gifta oss mitt i semestertider, så då känner vi att vi vill vara ute i god tid så folk inte bokar upp sig den dagen. Vi vill ge alla bästa förutsättningen för att kunna komma.
    jaha...oj...det kanske man ska tänka på också...=)

hur går det med planeringen i övrigt?
    har du hittat en klänning o andra bra saker?
    har en hel del bra sidor om du vill ha
  • Juli 2010

I övrigt går det jättebra med planeringen.

Har inte hittat någon klänning. Men hittat två som jag skulle vilja kombinera. Tänkte ta klänningen via www.lillsessanbrud.se

Men du får gärna dela med dig av sidorna du har.

Kan inte få nog av att kika runt.

• giz83

ok...va beredd här då....=)

tradera.com (de har massor av saker där) finns brudklänningar som du kan få uppsydda efter dina egna mått för en BILLIG peng.

tartdecor.se om du ska göra tårtorna själv...kolla du kommer inte att kunna låta bli att vilja göra de själv....hihi'

Jordgubbarna = doppade i vitchoklad och sen kokos... supergoda och enkla!

www.have2have.se/

Barnmat burkar. Sätt ståltråd runt så har ni massor med lyktor som man kan hänga både inne och ute..

Såg ett tips i annan tråd och har tagit det
    Köpte en jättesnygg tapet som går i de färger vi ska ha och tänker skära bitar och lägga på borden, en tapet är ju 10 m så det blir mycket!
    Vi köper ävne billiga krukor/skålar och har sen köpt sisal och billigare blommor i rätt färg och så sätter vi i en ljuslykta på fot i, gör det arrangemanget själva så då blir det billigare.

Du kan pocka vackra stenar och skrivabnamn på till bordsplacering om du ska ha det.
    Gör inbjudningskorten själv, finns massor av tips och ideér här på BT.

www.artflowers.se/shop/

celebrations.se

calligraphen.se

vinsajten.com
    billig sprit!!!!!!!!!!

skapahobby.se

Jag ska göra "in case of emergency" korgar att ställa på respektive toalett. Innehållandes: plåster, ipren, säkerhetsnålar, tamponger, kondomer (haha), hårspray, hårnålar och kammar.

www.monogramsidan.se/cgi-bin/homepage/sw/Ideas/Guestbook

• Juli 2010

Tusen tack för alla länkar och tips !!!

Nu fick jag ju en massa idéer i huvudet.

Ska sätta mig och kika runt på sidorna på en gång.

Svar på tråden Save-the-date kort snart här !