• orangegirl

Behövs skor till strandbröllop i Thailand?

Hej!

Vi ska gifta oss i Thailand. Under själva vigselakten ska vi vara barfota, men sen, under middagen kanske man vill ha skor. Vet inte. Hur har det varit för er som gift er utomlands och haft ett barfotabröllop, hade ni skor senare eller inte? Kanske är en onödig utgift tänker jag...

• Svar på tråden Behövs skor till strandbröllop i Thailand?
  • paulaner

Jag har inte varit på barfotabröllop, men jag hade i den situationen definitivt haft med ett par skor - utan tvekan!! Men det kanske räcker med ett par fina, platta och bekväma skor. Behöver ju inte vara "traditionella" brudskor med klack eller så. Bara ett par fina som passar till klänningen och som känns ok.

Jag hade exempelvis inte velat gå på restaurang barfota. Och rätt var det är kanske det dyker upp en stenig grusgång på vägen... osv.

• orangegirl

Tack för din synpunkt.

Nu är det så att vi ska ha middagen antingen på stranden, i sanden alltså precis där vi gifter oss, eller på en liten gräsmatta framför resorten, men ovanför stranden precis. Det blir ju liksom inte att jag springer omkring på gator eller så, men visst, du har antagligen rätt...

• paulaner

Åååå så mysigt det låter! Men jag hade haft skor redo ändå. Just in case!!! Du kan ju ha dem i en snygg lite sidenskopåse eller nåt. Finns garanterat att få tag på i Thailand!

• Luucie

Kan du inte ha vita flip flops? Det är så himla snyggt! Du bor inte händelsevis i USA nu? Där finns miljoner snygg...i LA.
    Skönt så slipper du bry dig om sand i skorna, det är bara skaka ur

• Toblerone

Jag hade också köpt ett par vita flipflops :)

• minlycka

Jag gifte mig på stranden i Thailand, var barfota under vigseln och fotograferingen och hade med snygga klackskor som jag använde under middagen,kan ju oxå behövas nåt på fötterna vid ev. toabesök på restaurangen o.s.v

• agtiwi

Min första tanke är att sanden kanske blir oerhört varm mot fötterna och att det kan vara bra att ha skor av den anledningen. Men tilläggas ska att jag har aldrig varit i Thailand, så det är bara en vild gissning.

• orangegirl

Ok! Jag kanske får tänka om! Gillar inte riktigt flip flpos, de gör ju ont mellan tårna!!!

Har ni tips på VAR (på nätet) man kan se fina skor till ett strandbröllop?

• Luucie
    orangegirl skrev 2009-03-26 19:22:56 följande:
    Ok! Jag kanske får tänka om! Gillar inte riktigt flip flpos, de gör ju ont mellan tårna!!! Har ni tips på VAR (på nätet) man kan se fina skor till ett strandbröllop?
    Här finns det massa gulliga "tofflor" som du kan ha om du inte gillar flip flops. Annars kan jag rekommendera att du letar upp flips som har tyg mellan tårna för de är jättesköna!
    www.modezine.com/se/for-henne/sandaler-och-sandaletter/
  • Hvidbrud

Finns ju sånna flip-flops som har "just" skrivet under ena sulan och "maried" under den andra... Blir fina fotspår... Skulle inte gå bafota på thaitoa..

Svar på tråden Behövs skor till strandbröllop i Thailand?