• Thuja

I finanskris-tider; är transporten något man sparar in på?

Jag kan tänka mig att när man planerar bröllop och måste hålla igen på budgeten att det är transporten man drar in på och åker "vanlig bil" eller liknande?

Jag planerar ju eget bröllop och samtidigt kör jag häst och vagn och märker att det inte alls är lika mycket bokningar i år som tidigare sommrar. Det gäller även kuskkollegor jag pratat med.

• Svar på tråden I finanskris-tider; är transporten något man sparar in på?
  • Tindragull

Ja, det kan nog vara nåt som jag hade dragit in på om jag hade haft risigt med pengar.

Nyfiken dock: Vad kostar det att ha häst & vagn som transport?

• Thuja

Jag (och de flesta av mina kuskkollegor här i närheten) tar 3750 kr inkl moms. Då ingår framkörning inom 4 mil och skumpa(eller alkofritt om man vill). Sedan finns de ju de som tar mer och mindre men jag tror att de flesta ligger på det priset ungefär...

• MissieA

Jag hade faktiskt också dragit in på det, men nu har jag ju en m2b som jobbar med bilar så vi kommer ha den nya mercedes E-klassen helt gratis

• tonårsmorsa

Jag tror transport står långt ner på önskelistan för ganska många och därför också kan vara en av de första saker man sparar in på. Själv skulle jag inte lägga pengar på transport oavsett hur rik jag var. Det är bara inget jag värdesätter särskilt mycket. Nu kommer vi önska oss "tjänster" i bröllopspresent och då kan det ju tänkas att någon med häftig bil vill bidra med transport och visst skulle jag uppskattar det i så fall. Men det är ju inte alls samma sak som att själv lägga pengar på något som jag egentligen tycker är ganska "meningslöst".

• Thuja

Jag kan inte annat än att hålla med. Om jag inte hade haft häst som jag får åka efter (en annan kusk kör honom den dagen) så hade jag nog också dragit ner på det om det var snävt i budgeten

• passionsblomman

Jo, du kan nog ha rätt, det komer säkert inte överst på så många listor, MEN jag skulle GÄRNA åka häst och vagn-mkt beror ju såklart på avstånd mellan olika lokaler och så, men ändå...

I hemlighet har jag dessutom en HELT orealistisk dröm: Jag vet att är det något i livet som min sambo skulle tycka var roligt så är det att flyga helikopter...

..OM jag vore rik som ett troll hade jag älskat att överraska honom på brökllopsdagen mitt bland allt folk att vi fick flyga helikopter!

I dagsläget har vi betydligt mer akuta behov än bröllop så det är inte ens på kartan, men man kan ju drömma lite ibland.

"Plötsligt händer det"...

• MissieA
    passionsblomman skrev 2009-03-26 00:31:26 följande:
    Jo, du kan nog ha rätt, det komer säkert inte överst på så många listor, MEN jag skulle GÄRNA åka häst och vagn-mkt beror ju såklart på avstånd mellan olika lokaler och så, men ändå...I hemlighet har jag dessutom en HELT orealistisk dröm: Jag vet att är det något i livet som min sambo skulle tycka var roligt så är det att flyga helikopter.....OM jag vore rik som ett troll hade jag älskat att överraska honom på brökllopsdagen mitt bland allt folk att vi fick flyga helikopter!I dagsläget har vi betydligt mer akuta behov än bröllop så det är inte ens på kartan, men man kan ju drömma lite ibland."Plötsligt händer det"...
    ooo hoppas verkligen din dröm blir sann i framtiden låter helt underbart ju.

OT: Min m2b ville så gärna att vi skulle anläda till lokalen med hans motorcykel, hehe men när jag förklarade vad som kunde hända med mitt hår ångrade han sig hehe. Så får uppfylla hans dröm en annan gång kanske. Får sätta på mig bröllopsklänningen o ta en tur med honom
  • passionsblomman

Tack MissieA! Detkanske sker ett mirakel...Det vore verkligen jättekul, just för att det är en sak jag vet att han skulle vilja göra i livet.

MC vore ju ballt, fast du har ju rätt om håret....

• Tindragull

Motorcykel hade helt klart varit kul, men jag hade varken klarat hålla reda på håret eller klänningen...

Jag har närt en dröm rätt länge att gifta mig på en vacker äng och komma stormande dit till häst, men så blir det inte... Vissa saker får stanna i drömmen...

Svar på tråden I finanskris-tider; är transporten något man sparar in på?