• Mrs4ever

Nya Zeeland, tips, tankar all information ni har! Bröllopsresa ska bokas =)

Har funderat hit och dit och har nu kommit fram till
    att bröllopsresan som vi ska åka på januari 2010 kommer att gå till NZ =)

Så vad bör vi tänka på?

Vi vill ta det lugnt men samtidigt kunna åka runt lite,
    2 veckor eller ska man vara borta 3 veckor?

Ska vi boka själva eller ta hjälp av resebyrå?

Ja, vi suger i oss all information vi får. =)

• Svar på tråden Nya Zeeland, tips, tankar all information ni har! Bröllopsresa ska bokas =)
  • Jen75

Jag var på Nya Zeeland i tre månader, dock rätt längesen. Jag vet inte vad ni är ute efter för typ av resa men vad ajg kan säga är att det är inget land man åker till för att sola. Visst de finns stränder men havet är svinkallt...
    Det finns massor av saker man kan göra däremot tex klättra i grottor (får inte missas, waitomo caves kommer inte ihåg stavningen), kolla på pingviner, åka speedboat, fallskärmshoppning, bungyjump, vandra i nationalparker, vingårdar, åka skidor etc etc.
    Hyr en bil och kör runt skulle jag rekommendera. OCh ni måste se både norra och södra ön.
    Med tanke på hur lång flygning det är och hur mycket det är att göra så skulle jag rekommendera 3 veckor.

• Lischen

Jag blir alldeles jättevarm i själen när jag hör att ni ska åka till NZ. Sååå underbart land!

Jag var där i ett drygt halvår som utbytesstudent för 8 år sen och det var helt fantastiskt. Som Jen75 säger, inget land att åka till för att sola o bada - för det vore att kasta pengarna i sjön! Det finns så mycket roligt att se och göra.

Jag ska gräva upp mina minnen ur asken o återkomma till dig...
    *lycklig!!*

• Mrs4ever

Men.....

då kanske det inte är till NZ vi ska åka, för vi vill sola o bada!

.....samtidigt kunna åka på utflykter och se härlig natur.

Då får vi nog leta efter något annat =(

• marriage09

Austrlien då, ifall ni vill sola och bada! Underbart land! Nya Zeeland är annars en av mina stora favoriter, helt underbart!!

• Blina

NZ är underbart, men vi tyckte fem veckor var för kort tid. Två blir nog alldeles för kort för en så lång resa.

• lecaroline

När jag åkte till Australien så tog det ett tag att ställa om sig med tiden så jag rekomenderar 3 veckor

Svar på tråden Nya Zeeland, tips, tankar all information ni har! Bröllopsresa ska bokas =)