• konstigabaralillajag

    Blir detta bra??

    Ska skriva ut inbjudningarna men vill dubbelkolla.
    Låter detta bra?:
    _________________________________________________
    Vi gifter oss!

    Lördagen den 29 augusti gifter vi oss och det vill vi fira med fest i xxlokal, xxorten.

    Kom och skåla med oss kl.18.00
    Vi bjuder på mat och dryck och fest natten lång.

    Vigseln sker tidigare under dagen i närvaro endast av våra föräldrar.

    Eftersom vi har turen att känna så många underbara vänner bjuder vi bara våra vuxna vänner.

    Skulle det vara omöjligt för er att få barnvakt ser vi dock hellre att ni kommer än att ni inte kommer alls!

    Mitt namn & Hans namn

    O.S.A: Senast 29 juli till
    namn 0732-xxx xxx eller namn 0705-xxx xxx
    _______________________________________

    Klädsel: valfri, men obligatorisk!

  • Svar på tråden Blir detta bra??
  • Blivande mrs walker

    Klädsel valfri känns svårt, det är alltid pinsamt att komma i frack om de andra har jeans och tvärtom. Det akn fungera om ni bara bjuder en sammanhållen vänkrets, som känner varandra, brukar festa tillsammans och vet vad man brukar ha på sig då.

    Kanske gästerna ska anmäla om de är vegetarianer eller allergiska vid OSA? Då är det bra att skriva upp.

    Annars var det toppen, ett trevligt sätt att skriva att ni helst inte vill ha barn där.

  • konstigabaralillajag

    De som är bjudna är våran närmaste bekantskapskrets och vi känner varandra väl och träffas ofta. Den enda släkt som kommer är mina föräldrar samt min syster, resten är vår sammanhållna "gäng".
    Det där med allergier är ju en bra tanke. Men var 17 klämmer man in det i inbjudan?? Tips?

    Blivande mrs walker skrev 2009-03-26 09:35:53 följande:


    Klädsel valfri känns svårt, det är alltid pinsamt att komma i frack om de andra har jeans och tvärtom. Det akn fungera om ni bara bjuder en sammanhållen vänkrets, som känner varandra, brukar festa tillsammans och vet vad man brukar ha på sig då.Kanske gästerna ska anmäla om de är vegetarianer eller allergiska vid OSA? Då är det bra att skriva upp.Annars var det toppen, ett trevligt sätt att skriva att ni helst inte vill ha barn där.
  • DarkBrideInWhite

    Ni kan lägga ett informationsblad med i inbjudan där ni skriver det där om allergier tex. En annan sak som jag tycker är bra att skriva i inbjudan är vem som är toastmaster och dennes kontaktuppgifter. Då vet folk vem de ska vända sig till om de vill anmäla tal.

  • MysanX

    I vår inbjudan har vi skrivit : för presentlista, allergier, transport o dyl se vår sida på bröllopstorget. Så har vi lagt all info där om toastmaster mm.....

  • Blivande mrs walker

    Etfer OSA namn och nummer "Då talar du även om ifall du är vegetarisk mat eller är allergisk mot något"

  • konstigabaralillajag

    Jo, det kan man göra men dels känns det lite futtigt att skriva om allergier på ett helt eget blad då de som kommer är väl medvetna om var festlokalen ligger + att orten är liten och ngn transport kommer inte behövas.
    Sen har vi ingen toastmaster eller tärna eller liknande, anmälan sker till oss personligen. Mycket för att vigseln sker enskilt och att vi enbart bjuder in till festen.


    DarkBrideInWhite skrev 2009-03-26 09:53:39 följande:
    Ni kan lägga ett informationsblad med i inbjudan där ni skriver det där om allergier tex. En annan sak som jag tycker är bra att skriva i inbjudan är vem som är toastmaster och dennes kontaktuppgifter. Då vet folk vem de ska vända sig till om de vill anmäla tal.
  • Blivande mrs walker

    Oj, "ifall du är vegetarisk mat"... menade äter

Svar på tråden Blir detta bra??