• Mrs4ever

Sol, bad härlig natur, var ska vi åka?

Jaha, letander fortsätter.

Vi hade tänkt att åka till Nya Zeeland men har efter hjälp här på BT förstått att det inte är rätt ställe om vi vill sola och bada.

Vi kommer att åka i Januari och funderar på 2-3 veckor.

Någon som har bra förslag.

Som sagt.
    Sol, bad, härlig natur, upplevelser, lyxigt.

Någon som har tips?

• Svar på tråden Sol, bad härlig natur, var ska vi åka?
  • Ore

Mitt tips är Costa Rica. Inte för att jag varit där, det är än så länge bara på önskelistan. Men det var ett av alternativen till en resa för ett tag sedan, och jag tror att ni där kan få allt ni vill ha. Lyxigt kan man ju få det litet var som helst, iofs. Men sol, bad, natur och upplevelser har du i alla fall i Costa Rica.

• Vid havet

Brasilien??

Mina föräldar var där nu i januari, och jag har aldrig hört min mamma så lyrisk över någon semester. Hon lät helt nykär när hon berättade
    Trevliga människor, billig och god mat, varm, inga läskiga djur, mango man bara kunde plocka i skogen etc etc.

Minns inte exakt var de var (någonstans norr om Rio), de besökte vänner. Men de var även ngra dagar i Rio och det var tydligen fantastiskt det med.

• Miss Moneypenny

Vi ska åka till först Maldiverna och sen Malaysia. Maldiverna är ju mest bara sol och bad och romantik. Men Malaysia verkar ha både sol och bad, natur och upplevelser. Vi ska shoppa i Kuala Lumpur och sen åker vi till Borneo på djungeltur och orangutansafari och även där finns det paradisöar där man kan sola och bada och det ska även vara bra dykning.

• Hofsan

Mitt tips: Allra längst söderut i Thailand, alltså Koh Lipe (gränsar mot Lankawi, Malaysia)

• Goldi

Mexiko! paradis, kultur, äventyr, underbart god mat och framför allt shoppa i lyxiga cancun. Har varit där innan och kan varmt rekomendera resemålet. Vi ska själv dit på bröllopsresa, 2 veckor i december mån.

Svar på tråden Sol, bad härlig natur, var ska vi åka?