• Hannaz

p-datorn persona...

Nån mer som använder/använt denna hormonfria preventivmedelsmetod?

Undrar eftersom jag aldrig hör den nämnas.

Har själv använt den i flera år och är nöjd.

• Svar på tråden p-datorn persona...
  • stinch

Hannaz, Persona säljs inte längre i Skandinavien, kanske därför du hört så lite om den? Nuförtiden säljs bara stickorna till de som redan har en "dator"

• MammaMiaa

Jag har har den. Den är jättebra. Den kan användas av två syften antingen att bli gravid eller inte gravid är det en röd lampa ska man inte köra om man inte vill bli gravid. Clearblue har väl en liknade.

• Hannaz

Jag har använt persona i flera år. Men visste inte att datorn inte säljs längre.

• Hannaz

Man får tydligen beställa den från England.

Jag har varit jättenöjd. Använde den i några år men sen slutade jag med stickorna och startade bara monitorn den dag jag fick mens. Har så pass regelbunden mens att jag numera vet vilka dagar som är "röda" och använde därför datorn bara för att vet vilken dag jag var på.

Den la ner för nåt år sedan och gick inte att fixa enl supporten i England (blev kopplad dit)sen dess har jag skrivit i min vanliga kalender istället.

Undrar om försäljningssiffrorna var för dåliga helt enkelt.

• Hannaz

Jag har varit jättenöjd. Så skönt att inte behöva stoppa i sig hormoner.

Man behöver ha regelbunden mens som slår på några dagar hit eller dit, och en cykel på mellan 26-34 dagar eller nåt sånt.

Ju mer oregelbunden mens man har desto fler röda dagar blir det. Jag brukade ha röda dagar mellan dag 12-19 ungefär.

• Miss Biii

nja, vet inte om d e nått för mig....

• sophia111

Hej, jag har använt persona i fyra månader nu och är jätte nöjd. Kan verkligen rekomendera den till alla som inte vill äta piller längre av olika anledningar. Det tar några månader för den att "lära sig" kroppen men det är det verkligen värt! Att den inte säljs i sverige sa barnmorksan var för att företaget som tillverkar den valde att centrera försäljningen, jag har handlat både datorna och stickor från england och det kom på tre dagar, inte särskilt dyrt med frakt alls. Lycka till!

• MammaMiaa

Kolla på tradera för jag har sett att dom har sålt sån där innan.

• Klöver dam

Hej! Använde persona mellan dotter två och dotter tre.

Mycket behändig och bra. Men. Jag trodde att jag hade koll på mina säkra perioder efter ett års användande med samma resultat varje månad, så jag bara noterade vilken dag jag låg på.

Hoppsan! Dotter nummer tre kom visst till världen..

Inte gör det mig något nu, hon är världens gulligaste men man ska nog tänka på att kroppen är föränderlig och kan ändra sin cykel helt plötsligt även om man har haft samma läääänge.

De skriver ju också att detta preventivmedel passar de bäst som ändå kan tänka sig att bli gravida..

• RhjärtaJ

Skulle så gärna vilja testa den här, men har för långa menscykler, typ 39-40 dagar... Synd att den inte kan ställa in sig efter det...
    nån som har nåt tips?

Svar på tråden p-datorn persona...