• Bröllop på gång

Vigselringar i Brudnäbbsbuket?

Vi ska ha min brorsdotter som brudnäbb på vårt bröllop och hon ska gå med oss i brudföljet.
    Vi har tänkt be henne ha hand om ringarna tills det är dags och funderar nu på om det finns något käckt man kan sätta i brudnäbbsbuketten där ringarna kan förvaras?
    Finns ju små käcka lösningar på det mesta runt om bröllop o tänkte det borde finnas något för detta också...

• Svar på tråden Vigselringar i Brudnäbbsbuket?
  • Lumo

Har inte hört talas om något för ringar i buketten men har hört om en annan variant som jag tyckte var gullig. Man kan ha ringarna i något gulligt, lite längre band om halsen som ett halsband.

• Bröllop på gång

Ja, det kan kanske vara en idé, tack för förslaget!

• passionsblomman

Det går bra att fästa dem i en bukett också. Jag skulle nog använda ett vackert band och knyta runt ringarna, sedan fästa bandet med nålar alternativt ståltråd i buketten. Vill man slippa knyta upp den och riskera att ringarna rullar iväg, kan ju tex brudgmmen ha en lien nagelsax i bröstfickan.

• 27juni2009

passionsblomman, precis vad jag skulel skriva vi komemr göra en sån variant men vår grabb ansvarar för den biten

• passionsblomman
    Vad kul! Det blir säkert hur fint som helst!
    27juni2009 skrev 2009-03-29 09:08:28 följande:
    passionsblomman, precis vad jag skulel skriva vi komemr göra en sån variant men vår grabb ansvarar för den biten
  • Bröllop på gång

Toppen, ska kolla upp de här förslagen med floristen!

• MV85

annars kan man "gömma" en sån där smyckesros som finns att köpa till alla hjärtans dag och liknande i buketten... under förutsättning att den ska vara röd och med rosor då förståss... Tror man kan gömma en sådan ganska enkelt med riktiga blommor runt om, o så är det enkelt att komma åt ringarna när man ska ha loss dem - bara att öppna locket!

• Bröllop på gång

MV85:
    Roligt tips!
    Jag såg faktiskt en sån på Guldfynd när vi va o beställde ringarna idag!
    "Problemet" e ju dock att vi ska ha ett blåvitt tema, ska ha rosor i brudbuketten men vita!
    Annars var det ett himla bra tips!

• wiicky

Ni kanske kan lägga ringarna i en organzapåse och antingen ha den hängande utanpå buketten eller gömma dem i? Finns att köpa i flerpack på Panduro www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet%C3%A5sar&p=IXS750, men går ju att sy själv om man vill. :)

Svar på tråden Vigselringar i Brudnäbbsbuket?