• Tant Doris

Kostnad för bordsdekorationer?

Vad betalar ni för era borddekorationer som floristen sätter ihop? Hade först tänkt att vara utan men har nu insett att det kommer att bli tomt på borden, trots att vi har lite ljus och löpare också.

Så, små bordsdekorationer ca. 5 stycken.. vad kan det kosta? Det behöver inte vara några speciella blommor eller något "krångligt".

//Sara

• Svar på tråden Kostnad för bordsdekorationer?
  • MV85

Beror helt på vad du menar med "små och inte krångliga"... men gå till floristen o säg att du vill ha något enkelt i ungefär den här känslan, eller den här färgen o fråga... Oftast blir det billigt när man inte har specifika önskemål om blomsorter och liknande (lärt mig av passionsblomman)

• johanna anders

*Puffar lite* Jag är också nyfiken på hur ni prioriterar blomarrangemang och hur mycket det får kosta.

Vi har helt valt bort det av många skäl. Dels är jag inget fan av blommor, de vissnar ju bara och dör ;)
    Prioriterar hellre att lägga extra pengar på vigselringen som man alltid kan ha kvar! Men det ska inte vara blomlöst, vi har köpt smala vaser som vi ska ha spridda på borden med en blomma i vardera. Vi dekorerar med massor med blockljus och diamant konfetti istället. Dem kan man spara och återanvända vid andra tillfällen =)

• giz83

hej jag joinar er här...=)

vi har tänkt i nån liknande stil som johanna anders...fast jag äääälskar blommor...så helst hade jag velat ha massor av blommor. men det blir så mycket på borden annars!
    men nån blomma ska det finnas....
    jag har också inhandlat en del diamant konfetti och ska inhandla blockljus och 1 stor ljushållare/bord från ikea...och löpare eller tyg eller nått i den stilen....

• anja1661

vi kommer ha ljuskoppar som vi fyller med oasis. i där sätter vi tre stora passions rosor och sticker ner lite blad. kommer kanske ha lite "vinrött "trassel" runt....kanske.

vi kommer ha en sådan blomdekoration på varje bord plus två med ljus i...kommer bli fint och lagom hoppas jag. vi ahr ju oxå löpare och allt annat på borden...

• anja1661

oj missade att svara på hur mycket vi får betala.
    min kusins fru är florist och hon ska göra min bukett och 3 corsage för 1000kr max och sen ska köper jag 2 block oasis för 60kr och får ca 30 passionsrosor för max 450kr (beroende på auktionens priser)

så vi kommer betala totalt 1510kr för blommor den dagen!! känns kanon!! men då e det nog ett bra kompispris...

• giz83

vad är oasis??
    och har du bilder på hur man kan göra det där?
    låter jätte fint

anja1661 skrev 2009-04-09 19:36:45 följande:
    oj missade att svara på hur mycket vi får betala.min kusins fru är florist och hon ska göra min bukett och 3 corsage för 1000kr max och sen ska köper jag 2 block oasis för 60kr och får ca 30 passionsrosor för max 450kr (beroende på auktionens priser)så vi kommer betala totalt 1510kr för blommor den dagen!! känns kanon!! men då e det nog ett bra kompispris...
  • anja1661

oasis är en grön massa som man blöter ordentligt och stoppar ner i ljuskoppen eller vad man nu ska ha. i den kan du stoppa ner blomstjälkarna så blommorna står upp, eller åt sidan, som du vill...supersmidigt!
    har tyvärr inga bilder på det då jag inte gjort något test men jag vet att det kommer bli fint och enkelt!

oasis köper du hos blomsteraffären.

• giz83

jaha....men då vet jag vad det är...=)
    men då måste jag få fråga...vet att det kanske är lite OT men iaf...
    vad är sisal?

• anja1661

det är väl nåt trassel eller tråd tror ja....

• giz83

aha...ok ...hihi
    man blir så snurrig av alla dessa namn på saker o ting..kalla dem för vad de är istället...hihihi

• allehanda

En kommentar, oasis köper du i vilken matvarubutik som helst och i blomsteraffärer.

• 20090725

vi kommer att plocka våra blommor utomhus, ute på min mammas koloniområde är det massor som har rosa rosor i alla dess former och nyanser, å alla har sagt till mamma att det e bara att plocka hur mycket ni vill! så där skall jag gå bärsäckargång dagen innan bröllopet!

• monkay

Jag köpte Oasis billigt på Coop, var mkt billigare att köpa där än på tex plantagen..ett tips bara

Vi ska ha genomskinliga krukor med oasis, runt oasisen ska det vara såna där vattenkulor (små frön som blir som kulor när de ligger i vatten) sen ska det vara istuckna rosor och pinnar i ngn färg. Lite sisal över oasisen så den inte syns. Ev. ska det limmas fast ngn pärla på varje pinne

• monkay

Blir ungefär 40-50 kr per kruka på ett ungefär

• giz83

monkay--> härligt tips, ska nog kolla upp vad min coop tar för sånt där...=))

• Majpartaj

Vi funderade mycket på blommor och jag kollade med vår lokala torghandel. Man kan förbeställa av dem och det är väldigt prisvärt. Vi kommer inte ha så mycket andra dekorationer utan satsa på mycket blommor. Jag köpte ett par olika buketter och testade lite hemma inför en middag, och blev jättenöjd, så nu vet jag vad jag vill ha. Höll sig dessutom jättebra, så det känns som att det är fräscha blommor man får. Nu tycker ju jag att det är rätt kul med blommor så det gör mig inget att det blir lite merjobb. Bunt med 10 rosor kostade 45 kr. Köper man mycket kan det ju finnas prutmån också :=)

• johanna anders

Vad kostar liljor på ett ungefär styck? Eller kallor? Någon som har ungefärliga priser i huvudet?

• Hemlig2009

Vår offert från floristen går på ca 5000 kr. Min bukett, corsage och näbbbukett blir 1830 kr och kastrosorna 560 kr. Bordsdekorationerna inkl hyra och leverans blir alltså på ca 2600 kr. Då är det 6 bord som ska ha vaser med matchande blommor som buketten samt buffébordet som får en lite maffigare dekorering.

Jag tycker det är värt pengarna att någon kommer och pyntar restaurangen i samma stil som vi pratat ang. buketten.

• passionsblomman

Ja det kan man ju säga!

anja1661 skrev 2009-04-09 19:36:45 följande:
    oj missade att svara på hur mycket vi får betala.min kusins fru är florist och hon ska göra min bukett och 3 corsage för 1000kr max och sen ska köper jag 2 block oasis för 60kr och får ca 30 passionsrosor för max 450kr (beroende på auktionens priser)så vi kommer betala totalt 1510kr för blommor den dagen!! känns kanon!! men då e det nog ett bra kompispris...
Svar på tråden Kostnad för bordsdekorationer?