• Linum

pengar i bidrag på ett fint sätt

Kan ni inte önska er ett presentkort på stället där ni har tänkt köpa soffan? Det är ju en trevligare present att köpa för den som inte vill ge pengar direkt.

Jag gillar inte heller det där med att ge bort rena pengar i present, så jag kan förstå din svärfar lite, men man måste ju fortfarande respektera brudparets åsikter.

Jag vet ett par som önskade sig bidrag till bröllopsresa i preset, men som istället köpte nya kläder, inredningsprylar och möbler för pengarna. Då känner man sig som gäst lite snuvad på konfekten på något sätt... Man försöker hjälpa brudparet att förgylla sin bröllopsresa, och istället betalar man för ett par nya skor... Hmm. Nu menar jag absolut inte att ni gör så, men man får nog försöka tänka sig in i tanken hos "givarna".

Sist men inte minst - det är ni som gifter er och då är det också ni som ska få göra precis som ni vill! Lycka till!

• Linum

Nej, för guds skull!! Ingen presntöppning inför gästerna. Världens partykiller! Dessutom slipper man att fejka när man får något man inte vill ha. Man kan slänga det direkt istället för att tacka så mycket och ljuga någon rakt upp i ansiktet.

Som sagt - ni ska göra som ni vill!

Svar på tråden pengar i bidrag på ett fint sätt